• بازدید : 79 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 15,000 تومان
دانلود پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد برق قدرت افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق,دانلود پروژه و پایان نامه مهندسی برق درباره افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق,دانلود رایگان پروژه و پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش قدرت,دانلود پاورپوینت و پروپوزال رشته مهندسی برق افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق,دانلود تحقیق و مقاله ورد word مقطع کارشناسی ارشد مهندسی برق,دانلود سمینار و رفرنس کارشناسی ارشد برق,افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق

با سلام گرم خدمت تمام دانشجویان عزیز و گرامی . در این پست دانلود پروژه و پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق با عنوان افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق رو برای عزیزان دانشجوی رشته مهندسی برق گرایش قدرت قرار دادیم . این پروژه پایان نامه در قالب ۱۴۱ صفحه به زبان فارسی میباشد . فرمت پایان نامه به صورت ورد word قابل ویرایش هست و قیمت پایان نامه نیز با تخفیف ۵۰ درصدی فقط ۱۵ هزار تومان میباشد …

از این پایان نامه آماده میتوانید در نگارش متن پایان نامه خودتون استفاده کرده و یک پایان نامه خوب رو تحویل استاد دهید .

این پروژه پایان نامه برای اولین بار فقط در این سایت به صورت نسخه کامل و جامع قرار داده میشود . و حجم فایل نیز ۱۳ مگابایت میباشد .

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد جنوب تهران
دانشکده فنی و مهندسی
پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد مهندسی برق
رشته مهندسی برق – گرایش قدرت
عنوان پایان نامه :  افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان – بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی – سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق


راهنمای خرید فایل از سایت : برای خرید فایل روی دکمه سبز رنگ (خرید و دانلود) کلیک کنید سپس در فیلدهای خالی آدرس ایمیل و سایر اطلاعات خودتون رو بنویسید سپس دکمه ادامه خرید رو کلیک کنید . در این مرحله به صورت آنلاین به بانک متصل خواهید شد و پس از وارد کردن اطلاعات بانک از قبیل شماره کارت و پسورد خرید فایل را انجام خواهد شد . تمام این مراحل به صورت کاملا امن انجام میشود در صورت بروز مشکل با شماره موبایل ۰۹۳۳۹۶۴۱۷۰۲ تماس بگیرید و یا به ایمیل info.sitetafrihi@gmail.com پیام بفرستید .

                                     معرفي پروژه

افزایش کارایی بارگیری ژنراتور توربین گازی در تابستان

اين پروژه شامل موضوعات زير مي‌باشد:
فصل اول:رهنمودهایی برای طراحی و کاربری موتور-ژنراتور
که شامل مباحث زیر می باشد:
-ژنراتور سنکرون
-محرک ژنراتور
-تنظیم ولتاژ
-فرکانس
-هارمونیک ها
-ژنراتورهای القایی
-انواع موتور محرک
-فاکتورهایی در انتخاب سوخت
-گاورنرها
-سیستم های کنترلی و نظارتی
فصل دوم:دلایل گرم شدن ژنراتور
که شامل مباحث زیر است:
-سیستم خنک سازی هیدروژنی
-خنک سازی سیم پیچ های استاتور توسط آب
-سیستم های خنک سازی توسط هوا
-تاثیر پارامترهای گوناگون در طراحی
-تاثیر تغییرات هوای محیط به روی عملکرد سیستم مدار بسته
-تاثیر تغییرات شار جرمی دمنده اضافی
-جمع بندی
فصل سوم:سیستم مه پاش کم فشار جهت افزایش خروجی توربین گازی کم فشار
که شامل مباحث زیر میباشد:
-مقدمه
-شرایط آب و هوایی منطقه
-افشانک ها برای سیستمهای مه پاشی
-پارامترهای ریز سازی
-SET UP  نمودن تجهیزات بصورت آزمایشی
-نتایج آزمایشی
-تست های میدانی
-توصیف سیستم خنک کننده مه پاش کم فشار
-بررسی ترمودینامیکی
-نتایج تست میدانی
-نتایج
فصل چهارم:بررسی رفتار دهانه ورودی هوا در توربين‌ های گازی
که شامل مباحث زیر است:
-مقدمه
-تصفیه هوا
-فرسایش
-کثیف شدن یا تشکیل رسوبات در کمپرسور
-فرسایش بخش گرم
-مسدود کردن مسیر خنک کننده ها
-محیط ها
-فیلتر های با راندمان بالا
-فیلتر های خود پاک کن
-مدل فشنگی فیلترهایی که دارای قسمت خود پاک کن نمیباشند
-پری فیلترها
-جداسازهای اینرسی
-حفاظت هوایی
-تجهیزات و بخش های یک فیلتر درونی
-معرفی فیلتراسیون درونی هوا
-فیلتراسیون هوا در محیط های دریایی
-تجهیزات دفع نمک
-سیستم های ضد یخی
-پدیده یخ زدگی
-مشخصات سیستم های حفاظتی
-سیستم های گرمای داخلی
-گرمای داخلی کمپرسور فرعی
-پیشنهادات
-سیستم های خنک کننده داخلی
-نظریه کولر یا خنک کننده تبخیری
-تجهیزات آبی
-آزمایش کاربردی
-سیملوله های خنک کننده دهانه ورودی
-افزایش توان
-خلاصه
فصل پنجم:بررسي سيستم‌هاي خنك ‌كننده هوای دهانه ورودي توربین احتراق(CT)
که شامل مباحث زیر است:
-چکیده
-روش خنک کردن با استفاده از مه پاشی
-خنک سازی یخچالی
-خنک سازی پیوسته
-سیستم هایبرید
-پارامترهای طراحی
-بررسی های اقتصادی
-مبدل گرمایی
-سیملوله های خنک کننده و ساختار دهانه ورودی
-سیملوله هایی که دارای خاصیت ضد یخ زدگی هستند
-ذخیره انرژی حرارتی
-خنک ساز تبخیری
-نتیجه

فصل اول از مقالهLawrie , Robert J وفصل سوم از مقالهY. levi, V.sherbaum , V.ovcharenko و فصل چهارم از مقالة R.L.Loud  & A.A. Slaterpryce و فصل پنجم از مقاله آقايان:
۱-    Sanjevv Jolly  
2-    Joseph Nitzken
3-    Donald Shephered
انتخاب شده است.

 فصل اول: رهنمودهایی برای طراحی و کاربری موتور- ژنراتور
انتخاب موثر و کاربردی یک ژنراتور نیازمند آگاهی قوی از اساس کار آن و داشتن آگاهی از مبادی سوختی آن و نیازمندی هایNEC میباشد. پکیجهای ژنراتوری-موتوری اکنون کاربردهای بیشماری دارندو اغلب با همان کیفیت و روانی به کار خود ادامه میدهند.   
    خیلی از سیستم های موتوری-ژنراتوری برای انسانها ایمنی و محافظت مناسب را در کاربری هایی همچون ساختمانهای اداری و هتلها و مکانهای ساخت و مونتاژ و تاسیسات دولتی فراهم مینمایند.
بیمارستانها و اطاقهای پرستاری نیاز ویژه و حیاتی به برق دارند و سیستم های برقی اضطرار پاسخگوی این نیازمندی میباشد.
کاربردهای دیگر:
بصورت همزمان سیستم های موتوری-ژنراتوری میتوانند برای تامین برق تاسیسات یک مکان در زمان PEAK مصرف یا در هنگامی که مکان مورد نظر نیاز به ظرفیت بالاتری دارد مورد استفاده قرار گیرند.چنین کاربری بخاطر کاستن فوق العاده و بازگشت سرمایه هزینه یک سیستم برقی اضطراری را مکررا تایید میکند.COGENERATION  یک سیستم دیگر ذخیره انرژی و تکنیک کاهش هزینه میباشد که از گرمای هدر رفته از مجموعه های  ژنراتوری-موتوری جهت انجام کاربری های مفید استفاده میکند.
چنین انرژی الکتریکی مفیدی ممکن است برگرفته از کمپانی های بازرگانی برقی یا بصورت مستقل از یک تولید کننده برق (ژنراتور)(IPP) بدست آمده باشد.قانون به یک IPP (ژنراتور) اجازه چرخش میدهد تا انرژی الکتریکی را از طریق خطوط انتقال به هر مصرف کننده برساند.در نتیجه طرح های راهبردی بازرگانی بایستی منطبق با این تغییرات باشند.وقتی چنین تاسیساتی که باعث پایداری و بقای انرژی میشوند تکمیل و اجرا میگردند باعث کاستن هزینه و بازگشت سرمایه به مکان مورد نظر و ساختار دولتی میگردند.بنابراین نه تنها هزینه انرژی کاهش میابد بلکه هزینه های اصلی دوباره تخفیف داده میشوند و باعث افزایش  سرمایه اولیه میگردند.تکنولوزی های اصلی همچون تاسیسات کامپیوتری “شبکه های ارتباطی و مراکز تحقیقاتی مدرن و آزمایشگاهای پیشرفته متقاضی افزایش مقدار تجهیزات برقی (اضطراری)میباشند.بعضی از چنین وسایلی نیازمند برق مطمین و بدون نوسان میباشند که برای این منظور دستگاه های موتوری-ژنراتوری چند گانه که متناسب با تغییرات گوناگون  سیستم ها و تجهیزات محافظتی میباشند پیشنهاد میگردند.
ژنراتور سنکرون:
خیلی از مکانها امروزه بخاطر تطبیق پذیری و قابلیت اطمینان و توانایی عملکرد مستقلانه ژنراتور سنکرون از این وسیله استفاده میکنند.
بسیاری از ژنراتور های سنکرون مدرن دارای طراحی  میدان دورانی چرخنده میباشند این به این معناست که سیم پیچی آرمیچر ایستا میباشد و میدان در حال دوران میباشد.بنابراین برق تولید شده میتواند مستقیما از سیم پیچی  آرمیچر  گرفته شود.مقدار دقیق ولتاژAC تولید شده توسط ماشین سنکرون توسط تغییرات جریان در سیم پیچی های میدان DC  کنترل میشود( زمانیکه فرکانس توسط سرعت چرخش کنترل می گردد).قدرت خروجی توسط گشتاور حاصله از شفت ژنراتور توسط حرکت موتور کنترل میشود.در این حالت ژنراتور سنکرون کنترل مفیدی را بر قدرت تولیدی اعمال مینماید.
محرک ژنراتور
همه ژنراتورهای سنکرون مدرن از یک جاروبک محرک که ذاتا یک ژنراتور AC کوچک در محور اصلی میباشد استفاده میکنند.ولتاژ AC تولید شده توسط یک یکسو کننده سه فاز چرخان که روی شفت نصب گردیده یکسو میگردد.
بنابراین ولتاژ DC بدست میاید و به میدان اصلی ژنراتور که روی محور اصلی قرار دارد اعمال میگردد.رگولاتور ولتاژ جهت کنترل جریان میدان محرک فراهم گردیده است و در این حالت ولتاژ میدان میتواند صریحا کنترل گردد و منجر به پایداری و کنترل خوب ولتاژ خروجی گردد.بخاطر مشکلات جدید بارهای غیر خطی که هارمونیک های ناخواسته را در یک سیستم برق رسانی ایجاد مینماید بعضی از تولید کنندگان ژنراتور یک ژنراتور اضافی رابه منظور ایجاد یک میدان مغناطیسی برای جاروبک محرک  که به یک آهنربای دایم مجهز گردیده فراهم نموده اند(PME)چنین سیستمی تا حد زیادی اعوجاج هارمونیکی را کاهش میدهد زیرا ولتاژ محرک ناشی از آهنربا میباشد.در بعضی طرح ها PME به عنوان محرک اصلی عمل مینماید اگرچه آن واقعا در مفهوم واقعی یک محرک نیست.زمانیکه یک ژنراتور را انتخاب میکنید در مورد خاصیت آهنربایی محرک آن تحقیق نمایید.
تنظیم ولتاژ
ولتاژ خروجی یک ژنراتور سنکرون توسط تحریک در سیم پیچی میدان کنترل میشود.برای کنترل رگولاتور ولتاژ ژنراتور ولتاژ خروجی را اندازه میگیرد و آن را با مقدار استاندارد ولتاژ مرجع که از یک دیود زنر بدست میاید مقایسه میکند که این دیود  پیوسته ولتاژ خروجی را اندازه میگیرد و به منظور برقراری ولتاژ خروجی و مقدار نامی آن جریان بالا یا پایین تحریک را تنظیم مینماید.
اگر میزان بار تغییر کند تحریک به منظور حفظ مقدار ثابت ولتاژ بطور پیوسته تنظیم میشود.
فرکانس
فرکانس یک جریان AC تولید شده بستگی به دو عامل دارد:تعداد قطبهای ایجاد شده در ماشین (N) و سرعت چرخش (RPM)که توسط فرمول زیر محاسبه میشود:
F=(RPM*N)/120
که:RPM=(F*120)/N
به عنوان مثال یک ژنراتور دو قطبی بایستی rpm=3600  باشد برای ایجاد فرکانس ۶۰ هرتز.و یک ژنراتور ۴ قطبی بایستی ۱۸۰۰ دور در یک دقیقه بچرخد تا فرکانس ۶۰ هرتز تولید کند.برای ایجاد فرکانس ۵۰ هرتز در خروجی سرعت چرخش بایستی کمی کمتر شود
زمانیکه فرکانس یک مقدار ثابت میباشد(۵۰ یا ۶۰ هرتز)کنترل سرعت ژنراتور ضروری میگردد.که این توسط ایجاد کنترل دقیق rpm محرک اولیه صورت میپذیرد که توسط یک گاورنر انجام میشود.
مشخصات
وقتی یک ژنراتور راانتخاب میکنید بایستی فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید.
ملاحظات و فاکتورهای مهم شامل:
-نوع ژنراتور-rpm و فرکانس
-مکان و محوطه مورد نیاز
-میزان کیلووات و کارایی
-تعداد فازها و ضریب قدرت
-کنترلر و سوییچ گیر
-سوییچینگ انقالی
-نوع کار و شرایط راه اندازی
هارمونیک ها
زمانیکه بار از نوع غیر خطی باشد(منبع تغذیه کامپیوتر”درایوهای متغیر فرکانسی”بالاست های الکترونیکی یا سایر تجهیزات الکترونیکی مخصوصا آنهاییکه دارای منابع تغذیه سوییچی میباشند) بایستی به سازنده ژنراتور پیشنهاد نمود تا پله های مناسبی را در نظر بگیرد تا از گرم شدن تجهیزات یا سایر مشکلاتی که در اثر وجود هارمونیک ها بوجود میاید جلوگیری نمود.برخی از توکید کنندگان ژنراتور زنراتورهای با امپدانس پایین را توصیه میکنند که دارای طراحی پیشرفته سیم پیچی میباشند تا از اثرات جریانات هارمونیکی تولید شده بکاهند.
ژنراتورهای القایی
ساخت یک ژنراتور القایی ذاتا شبیه ساخت یک موتور القایی است.هر جفتشان دارای روتور قفس سنجابی و سیم پیچی استاتور  میباشند.وقتی چنین ماشینی حرکت میکند و با سرعتی بیش از سرعت سنکرون میچرخد تبدیل به یک ژنراتور میشود و زمانیکه با سرعت کمتر از سنکرون میچرخد عملکرد موتوری خواهد داشت.چون ژنراتور القایی exiter  ندارد بایستی بصورت پارالل با وسیله مورد نظر بکار رود.یک ژنراتور القایی گزینه مناسبی برای استفاده در هنگام طراحی سیستم های cogeneration  میباشد البته در جاییکه آن بصورت پارالل با وسیله مورد نظر بکار رود.این نوع ژنراتورها امتیازات ویژه ای نسبت به ژنراتور سنکرون دارند .برای مثال ولتاژ و فرکانس توسط وسیله مورد نظر کنترل میشوند بنابراین نیازی به رگولاتور ولتاژ و فرکانس نمیباشد به علاوه ساخت ژنراتورها با قابلیت بالایی انجام میپذیرد و هزینه نگهداری پایینی دارد .همچنین رله های محافظتی و کنترلی کمتری نیاز دارد.مهمترین اشکال آن این است که در حالت  نرمال به تنهایی نمیتواند به عنوان ژنراتور stand by یا ژنراتور اضطرار عمل کند.
انواع موتور محرک:
موتورهای بنزینی بالاتر از ۱۰۰kw اقتصادی میباشند و هزینه های اولیه اش نسبتا پایین میباشد و قابلیت استارت خوبی دارند.موتورهای دیزلی بخاطر قابلیت اطمینانشان و هزینه پایین نگهداری و عملکرد اقتصادی شان و هزینه اولیه پایین برای ظرفیت های بالاتر محبوبترند.برای کاربرد های برق اضطراری موتورهای دیزلی در سایز های کمتر از۱kw  تا حدود ۲۰۰۰kw ایجاد گردیده اند.موتورهای دیزلی میتوانند ۲ یا ۴ مرحله ای باشندو با هوا یا مایع خنک شوند.هزینه اولیه برای موتورهای دیزلی بیشتر از موتورهای بنزینی و گازی است.در بعضی موارد این موتورها به گونه ای ساخته میشوند که هم بصورت دیزلی و هم گازی کار کنند.
نصب واحدهای بزرگ برق اضطراری (۱۰۰۰ -۲۰۰۰ kw)معمولا بخاطر تجهیزات فونداسیون “لرزه گیرها “صدا خفه کن ها “خنک کننده های آبی و تجهیزات راه اندازی پر هزینه میباشد.ضمنا ملاحظات ویژه ای برای استفاده در دمای زیر ۴۰ درجه فارنهایت باید در نظر گرفته شود.
موتورهای گازی با موتورهای دیزلی در خیلی موارد قابل مقایسه میباشند به جزحالتیکه فراهم کننده گاز در معرض انقطاع میباشد هنگامیکه خطوط تغذیه شکسته یا قطع گردند.بهر حال یک مخزن گاز پروپان میتواند به منظور تامین منبع سوختی دیگر در هنگامی که مقدار سوخت کم باشد مورد استفاده قرار گیرد.توربین های گازی  که موفقیت قابل قبولی را در حجم های سنگین باری بدست آورده اند از حدود ۵۰۰kw به بالاتر میباشند. مزیت اصلی شان سایز کوچک “وزن سبک “و عدم لرزش میباشد.آنها خودشان را در هنگام نصب در طبقات بالاتر و پشت بامها خوب وفق میدهند.سیستم خنک کاری آبی مورد نیاز نمیباشد هرچند مقدار زیاد خروجی نیازمند نصب دودکش بزرگ باشد.اگرچه سطوح صوتی بالایی دارند اما صدابندها به سادگی قابل نصب میباشند.آنها دارای سرعت استارت نسبتا پایینی میباشند مگر آنکه دارای استارت کمکی باشند مانند کمپرسور های هوایی که با موتورهای پنوماتیکی به حرکت در میایند.بعضی از دستگاههای به حرکت در آورنده توربین توانایی اشتعال با انواع مختلف سوخت یا حتی مایع یا گاز را دارند.
فاکتورهایی در انتخاب سوخت
در دسترس بودن سوخت خیلی اوقات نوع دستگاه ژنراتوری را تعیین میکند.اگر یک ژنراتور در یک مکان ایزوله در جاییکه تسهیلات عمومی موجود نمیباشد قرار گیرد LPG یا سوخت دیزل انتخابی منطقی میباشد.اگر واحد مورد نظر در مکان پر خطر از نظر زمین لرزه ای قرار گیرد منبع سوختی محلی باید در نظر گرفته شود.موتورهای دو گانه سوز مانند گاز طبیعی و پروپان معمولا برای این نیاز در نظر گرفته میشوند.آلودگی هوا به سبب گازهای خروجی یک مساله جدی میباشد.همچنین بدلیل قانون پاکیزگی هوا دستگاه های دوگانه سوز که قابلیت اشتعال با گاز طبیعی و پروپان را دارند بخاطر انتشار  گازهای سمی کمتر نسبت به موتورهای دیزلی ارجح ترند.هنگام انتخاب یک دستگاه دوگانه سوز میزان خروجی هریک از سوخت هایش را چک نمایید KW  یک مجموعه موتوری-ژنراتوری در هنگام استفاده از گاز طبیعی کمتر از زمان استفاده از گاز پروپان میباشد.سوخت های گازی پاک میباشند و کربن کمتری تولید میکنند و هزینه نگهداری موتورهای گازی در مقایسه با موتورهای بنزینی و دیزلی کمتر است.اگرچه LPG صدمات زیادی را در مقایسه با هر سوخت دیگری ایجاد میکند زیرا هر بخاری که آزاد  میگردد سنگین تر از هوا بوده و در طبقات زیرین جمع شده و خطر انفجار ایجاد مینماید.هر سیستم سوختی بایستی بر اساس کدهای کاربردی (APPLICABLE CODE) نصب گردد و این مطلب به خصوص در مورد سیستم های LPG بسیار مهم میباشد. تصمیم اخیر EPA  شامل استانداردهای صریح و شدیدی مبنی بر تانک های سوختی است. تانک سوختی تایید شده LPG بایستی قادر به ذخیره پروپان مایع باشد.و همچنین شامل والو های قطع مناسب و دریچه های فشاری میباشد.یک تانک LPG بایستی در خارج از محیط مورد نظر و بدور از سایر تجهیزات یا شعله و جرقه یا سیم های الکتریکی نصب گردد.
مجموعه های موتوری-ژنراتوری خیلی کوچک بنا به دلایلی فقط با بنزین کار میکنند.ژنراتورهای کوچک (تا حدود ۱۰۰KW) که بصورت پرتابل مورد استفاده قرار میگیرند( مثلا در محلهای دردست ساخت”برق اضطرار موبایل” موتورهای خانگی یا اسباب آلات سرگرمی و…) در چنین کاربردهایی سوخت در دسترس موجود بسیار مهم است.
همچنین موتورهای بنزینی در هوای سرد سریع تر از موتورهای دیزلی استارت میزنند.بنزین بخاطر خطر آتش سوزی ناشی از نگهداریش  بندرت در منابع سوختی فرعی استفاده میشود و نگهداری بلند مدتش میتواند برای موتور خطرناک باشد.
در خیلی از موارد سوختهای دیزلی بخاطر ساده بودن نگهداریشان در محل و مشکلات کمتر نگهداری بلند مدت و کم بودن خطرات آتش سوزیشان   پیشنهاد میگردند.همچنین موتورهای دیزلی مدرن مزایای زیادی در مقایسه با محرک های اولیه دارند.یک عیب  سوخت دیزلی فراریت کم آن در دمای پایین محیط میباشد .این مشکل با فراهم شدن دیزلهای مجهز به کنترل ترمواستاتیکی که دمای محفظه آب را در ۹۰ درجه فارنهایت یا بالاتر نگهداری میکند برطرف میگردد.
قدرت خروجی هر موتور متناسب باlbs  سوخت محترق در واحد زمان میباشد.در مورد دیزل هر lb سوخت نیازمند ۱۷lb هوا برای تکمیل احتراق میباشد.وقتی که هوای بیشتری به داخل سیلندر وارد میگردد سوخت بیشتری محترق میگردد و قدرت بیشتری حاصل میگردد.
چندین متد جهت افزایش قدرت موتور مطرح میباشند.معمول ترین روش turbocharging(super charging) و خنک سازی مجدد و میزان سازی(تنظیمات) دهانه ورودی هوا میباشد.توربو شارژرها از فشار گاز خروجی جهت حرکت توربین یا کمپرسور در سیستم دهانه ورودی هوای اتاق احتراق استفاده میکنند.این هوای اضافی ورودی به محفظه احتراق باعث افزایش قدرت خروجی میگردد.
دوباره خنک سازها از مبدل های گرمایی در سیستم احتراق هوا جهت کاهش دمای هوا استفاده میکنند در نتیجه تراکم هوا بیشتر میشود و اکسیژن بیشتری برای احتراق فراهم میگردد.
گاورنرها:
یک گاورنر برای یک دستگاه موتوری-ژنراتوری کنترل سرعت موتور را بر عهده دارد تا حرکت ژنراتور AC انجام پذیرد و فرکانس مناسب قدرت خروجی AC فراهم گردد.چندین نوع گاورنر موجود میباشد اگرچه برای کاربرد برق اضطراری یک گاورنر آسنکرون انتخاب معمول میباشدکه آن سرعت موتور را کنترل میکند در نتیجه آن در یک مقدار ثابت از بی باری تا بارداری کامل باقی می ماند و فرکانس برق AC خروجی ژنراتور را ایجاد میکند.

خرید و دانلود

با قیمت 15,000 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج