امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 72 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 5,000 تومان

این فایل در ۳۴صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

بهبودمسائل تعليم و تربيت همواره ا زدغدغه هاي تاريخ زندگي بشريت بوده.بايد رويكردهاي نوين تربيتي بر ديدگاه فعال و توسعه يافته باشند ت توانايي همگامي با فناوري و ارتباطات نوين را داشته باشد در ادامه برای آشنایی بیشتر شما توضیحات مفصلی درباره فایل می دهیم
اهميت فارسي در دوره ي ابتدايي:
جان ديويي و فرير معتقدند: انسان از طريق خواندن به خود آگاهي و شعور اجتماعي مي رسد۱ انجمن بين الملي ارزشيابي تحصيلي IEA در مورد اهميت خواندن مي گويد:(خواندن يكي از توانائيهايي است كه دانش آموزان درطول يادگيري خود در سالهاي اوليه دبستان كسب مي كنند و موجب رشد عقلاني،عاطفي و اجتماعي كودك شده و توان يادگيري او را در موضوعات ديگر تقويت مي كند۲٫بنابراين خواندن اساسي ترين وسيله ي آموزش است و فرد با كسب مهارت خواندن معلومات لازم زندگي را كسب مي كند و قوه ي تميز، استدلال، تعميم، تجريد،حكم و قضاوتش تقويت مي گرديد. شخصيتش پرورش يافته و با كسب اطلاعات سودمند با ديگران رابطه ي حسنه برقرار كرده و لذت روحي و نشاط خاطر را براي خويش و ديگران فراهم مي سازد.
اهداف فارسي در دوره ي ابتدايي:
۱- شناخت حروف و كلمات و درك معاني آنها به منظور قادر شدن براي خواندن و فهميدن مطالب نوشتاري كه براي او تدوين شده.
۲- پرورش قوه ي قضاوت صحيح در كودكان جهت استخراج مطالب از منابع مفيد و تشخيص مطالب درست از نادرست.
۳- ايجاد توانائيها مطلوب در خواندن مانند بلندي يا كوتاهي صدا، كندي يا تندي خواندن، نشان دادن حالات عاطفي نويسنده، رعايت نشانه هاي دستوري، تلفظ صحيح و لذت بردن از خواندن در جمع بدون اضطراب.
۴- ايجاد علاقه به خواندن انواع كتابها و مطالب نوشتاري براي پر كردن اوقات فراغت رفع خستگي، لذت بردن و بدست آوردن مطالب مورد نياز . 
۵- گسترش خزانه لغات.
۶- پرورش قواي ذهني مثل تفكر،تخيل و …
۷- آشنايي با ويژگي هاي اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي جامعه خويش و ايجاد سازگاري با آن رسانه هاي آموزشي: كليه امكاناتي هستند كه تحت شرايط آن دانش آموزان قادرند اطلاعات، رفتار و مهارتهاي جديدي را با درك كامل بدست آورند.
هدف مطالعات غير درسي: ايجاد انگيزه براي يادگيري و تاكيد به كاربرد بالقوه اين دانش در موقعيت هاي مختلف يادگيري.
بيان مساله:
مساله مورد تحقيق در پژوهش حاضر اين است كه مطالعات غير درسي چگونه مي تواند موجب بهبود يادگيري درس فارسي شود؟
در بررسي اين موضوع مي توان اظهار داشت: عوامل بسياري مي توانند روند يادگيري درس فارسي را تسهيل و تعميق نمايند، يكي از اين عوامل بهره گيري از مطالعات غير درسي توسط دانش آموزان كلاس اول ابتدايي است.در اين كلاس براي آموزش خواندن از روش جاست كارپينتر استفاده شده چون خواندن با درك مطالب توام است. لازم به ذكر است در همه كشورها ارتباط مبتني بين پيشرفت سواد خواندن و درگير بودن كودكان در فعاليت هاي سواد خواندن قبل از ورود به مدرسه( مانندكتاب خواندن، قصه گويي،شعر خواني، بازي با حروف الفبا و كلمات) وجود دارد. در همه كشورها دانش آموزان متعلق به خانه هايي با كتابهاي كودكان زياد(بيش از ۱۰۰ جلد) نسبت به دانش آموزان متعلق به خانه هايي با كتابهاي كودكان كم (كمتر از ۱۰ جلد) عملكرد بالاتري داشته اند. به طور متوسسط در همه كشورها دانش آموزاني از سطح پيشرفت خواندن برخوردارند كه والدين آنها مدت زماني را بيشتر از ۶ ساعت در هفته مطالعه مي كرده اند و نگرشي مثبت به خواندن و مطالعه داشته اند.
اهداف تحقيق:
بهبود يادگيري درس فارسي
ايجاد علاقه به مطالعه كتب غير درسي
تعميق يادگيري
استفاده از آموخته هاي درس فارسي در موقعيت هاي مشابه
فرضيه ها:
مطالعات غير درسي موجب بهبود يادگيري درس فارسي مي شود.
تلفيق درس فارسي با مطالعات غير درسي موجب كاربرد آموخته ها در موقعيت هاي مشابه است.
تاريخچه تحقيق:
ارزش مطالعه بر كسي پوشيده نيست. حتي پيشينيان ما نيز به اين امر آگاهي داشته و تمدنهاي كهن و باستان را بر پايه كتاب و كتابخواني بنا نهادند. به تعبيري ديگر از گذشته كهن تا عصر اتم و تكنولوژي. كتاب به معناي اعم آن يعني علم و دانش كه همواره به دنياي بشر احاطه داشته.البته مطالعه تنها افزايش علم ودانش را به دنبال نداردبلكه گستره ي وسيعي را و قابليت هاي ديگري را در انسان به وجود مي آورد. سلامت جسماني و رواني، خلاقيت و نوآوري، روابط اجتماعي،آينده شغلي و… نتيجه ي مطالعه است. در عصر كهن كتاب ناياب بود و فقط به قشر خاصي از افراد جامعه تعلق داشت، اما در عصر كنوني كتاب پديده اي كاملا عمومي و همگاني است. صاحبنظران معتقدند كتاب رسانه اي است كه مطالبش مقيد به زمان و مكان نيست اما متاسفانه در بين گروه سني كودك و نوجوان از جايگاه واقعي برخوردار نيست، در حالي كه كودكان تا پيش از ورود به دبستان معمولا دوستدار كتاب و مطالعه هستند. آنچه تحقيقات نشان مي دهد اين است كه مطالعه در دوران مدرسه به عنوان يك نياز شناخته نشده و احتمالا بخش بزرگي از اين حس بي علاقه اي از واقعيت هاي درون مدرسه برمي خيزد.بررسي  و تحليل سيستم آموزشي كشور بيانگر اين است كه مطالعه از جايگاه مناسبي در يين كودكان و نوجوانان برخوردار نيست، چون معلمان كمتر تكاليف درسي را به كتب غير درسي و آموزنده گره مي زنند و كتب موجود در كتابخانه هاي مدارس غير مرجع بوده و متناسب با نيازهاي كودكان و نوجوانان تهيه نمي شود، همچنين عدم انگيزه والدين به مطالعه و ندانستن اهميت مطالعه در زندگي و سرنوشت خود و تحليل عملكرد و سايل ارتباط جمعي و… نيز از علل بي توجه اي به مطالعه است.
تحليلي كلي بر مطالعه و توجه به ويژگيهاي كودكان هفت ساله:
دنياي كودكي از حيث خاص بودن شگفت آور است به همين علت از دنياي بزرگسالان جدا مي شود. در واقع كودكان افكار،نگرش ها، و رفتارهاي منحصر به فرد خود را دارند. كنجكاوي از خصيصه هاي اصلي آنهاست. به همين دليل به راحتي تحت تاثير محركات محيطي واقع مي شوند. اين فرزندان عيني گرا هستند،يعني بايد ببينند و لمس كنند تا باور نمايند. البته بايد به اين مقلوله جنسيت و شخصيت و تفاوتهاي فردي هر كودك رانيز افزود و با عنايت به تمامي اين ويژگيها مديريت رفتار و انديشه كودكان معنادار مي شود. بنابراين انتخاب كتاب براي كودكان بايد با توجه به سن آنها باشد. كودكان ۷ ساله به قصه هايي با تم هاي واقعي تا افسانه اي علاقمندند اما داستانهاي ماجراجويانه و خنده دار نيز در آنان شوق و رغبت مطالعه ايجاد ميكند. البته كتابها بايد پاسخگوي كنجكاوي كودكان نيز باشد. در حالي كه تحقيق خانم باب الحوائجي بيانگر اين است كه كتب درسي و غير درسي كمتر به تحريك ذهني كودكان توجه دارد و باب تخيل و تجربه را به روي آن ها مي بندد۱٫ بنابراين با مراجعه به كتب مختلف و مطالعه آنها پي بردم كه براي بهبود يادگيري درس فارسي بايد به اين نكات توجه كنيم:
۱- سلامت جسماني كودكان: ديدن،شنيدن،عدم تاخير در گفتار يا نقيصه هايي،دراين دستگاه و سلامتي عمومي بدن مي تواند در مهارت خواندن موثر باشد. زيرا شرط اول يادگيري زبان ديدن و شنيدن است.و كودكي كه نقيصه هايي در چشم و گوش داشته باشد رشد گويايي مناسبي نخواهد داشت. بديهي است چنين كودكي با داشتن ضعف در اركان اوليه ي زبان در خواندن نيز دچار مشكل مي شود. 
۲- آمادگي ذهني : بين تحولات شناختي كودك و خواندن و درك و فهم رابطه وجود دارد به همين دليل كساني كه دچار عقب ماندگي شديد ذهني هستند به يادگيري خواندن قادر نمي شوند. (گزل) كه جريان رشد را بر پايه اصول زيستي مورد بررسي قرار مي دهد معتقد است: آموزش خواندن در مرحله ي معيني صورت مي گيرد و تا زماني كه اين توانايي ها آشكار نشده آموزش خواندن بايد به تعويق افتد۱٫ (مورفت) و ( واشبرن)۱۹۳۱ طبق تحقيقات خود اعلام كردند كه لحظه مناسب براي آموزش رسمي خواندن۵/۶ سالگي۲٫ اما تحقيق ديگري در همين زمينه نشان مي دهد كه شيوه آموزش مهمتر از منتظر ماندن براي رسيدن كودك به سن عقلي خاص است. (دوركين) و (مدرني و دورل) معتقدند كه مرحله ضروري آموزش آغازين خواندن با توانايي تشخيص حروف است.۳٫
۳- رشد عاطفي واجتماعي: كودكي كه بتواند با محيطش سازگار باشد، با همسالان خود بازي مي كند، در فعاليتهايش تمركز حواس داشته باشد و يا دقيق باشد و احساس امنيت خاطر نمايد در امر خواندن به مراتب موفق تر خواهد بود. برنامه هاي آموزشي تلوزيون و رسانه ها مانند كتاب،مجله،روزنامه و… مي تواند در آمادگي خواندن كودك موثر باشد.
۴- همكاري و هماهنگي والدين و معلمان: اين دو گروه بايد علائم آمادگي خواندن را بشناسد و به موانعي كه بر سر راه پيشرفت تحصيلي كودكان وجود دارند آگاه باشند. فرصت هاي لازم را جهت كسب تجربه فراهم آوردند و آنها را به كاربرد و درك كلمه ها و جمله ها تشويق نمايند تا ميل خواندن در آنها ايجاد گردد. بديهي است والديني كه براي بچه ها كتاب مي خوانند و آنها را به مسافرت و بازديدهاي علمي فرهنگي مي برند و تماس بيشتري با ديگران پيدا مي كنند از توانايي كلامي بيشتري برخوردار مي شوند و به راحتي مي توانند تجربه ها و برداشت هاي خود را در هر موقعيتي اظهار نمايند و در مسائل آموزشي شركت فعال داشته باشند. سرانجام اين عوامل و بسياري موارد ديگر در درك خواندن و قدرت نوشتن آنان تاثير به سزايي دارد. 

خرید و دانلود

با قیمت 5,000 تومان
  • انتشار : ۱۳ فروردین ۹۵
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج