امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 76 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 6,500 تومان

خرید ودانلود فایل تحقیق تاریخچه سیاسی فرهنگی یک کشور-دانلود رایگان فایل تحقیق تاریخچه سیاسی فرهنگی یک کشور-دانلود رایگان ماله تاریخچه سیای فرهنگی یک کشور-خرید اینترنتی تحقیق تاریخچه سیاسی فرهنگی یک کشور-تحقیق تاریخچه سیاسی فرهنگی یک کشور

این فایل در۲۰صفحه قابل ویرایش برای شما تهیه شده است وامیدواریم بتواند به شما کمک کند .

امروزه، اكثر انديشمندان به اين باور رسيده‌اند كه مشتركات ديني، اعتقادي و متافيزيكي در پيشبرد استراتژي و اهداف نظامي آمريكا و اسرائيل در خاورميانه نقشي اساسي و غير قابل انكار دارد. اين وجوه مشترك آنقدر قوي و محكم مي‌باشد كه منافع مشترك اقتصادي را به حاشيه رانده و خود در اولويت نخست قرار گرفته است.

اين راهبرد و استراتژي بر پايه‌ي باورهاي شكل گرفته، ريشه در تعاليم و تفاسير نوراني دارد، مانند اعتقاد به بازگشت مسيح در آخر الزمان . ولي در باور مسيحيان بنيادگرا و يهوديان صهيونيست، وقوع اين واقعه، منوط به بروز وقايعي مي‌باشد كه از جمله‌ي آنها مي‌توان به اجتماع و استقرار يهوديان در سرزمين فلسطين، ويراني قبله‌ي اول مسلمين و مساجدالاقصي و صخره‌ در بيت‌المقدس و ساختن معبد بزرگ يهود به جاي آنها و وقوع نبرد آخر الزمان يا جنگ بزرگ آرماگدون در صحراي آرماگدون و در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين اشاره كرد.

اين پيش شرط‌ها بين مسيحيت بنيادگرا و معتقدان به عهد عتيق و يهوديان بنيادگرا مشترك مي‌باشد و اين وجوه اشتراك بين اين دو گروه يك جريان اعتقادي- سياسي را به وجود آورده كه به مسيحيت صهيونيستي و يا صهيونيسم مسيحي معروف گشته است. مطالعات تاريخي در ارتباط با اين پديده نشان مي‌دهد كه اين جريان در بسياري از تحولات سياسي و تغييرات ژئوپوليتيكي و خصوصاً پيدايش كشور نامشروع اسرائيل نقش اساسي و جدي داشته است.

در حال حاضر مسيحيت صهيونيستي در تدوين دكترين و هدايت سياست خارجي آمريكا و پيشبرد آن در راستاي دسترسي به اهداف سياسي- ديني متاثر از نگرش و جهان‌بيني مسيحيت صهيونيستي، نقش غير قابل انكاري دارد؛ به طوري كه نيروهاي راست سنتي آمريكا را نيز به كناري زده و آنها را از صحنه‌ي سياست خارجي اين كشور تقريباً حذف نموده است.

پيدايش و سير تطور تاريخي پديده‌ي مسيحيت صهيونيستي را بايد در آموزه‌هاي پروتستانيزم و پيوريتانيسم جستجو كرد. در واقع، اين دو را بايد بستر ظهور و شكل‌گيري جريان مسيحيت صهيونيستي دانست. وجود عناصر عبراني و آموزه‌هاي ايدئولوژيكي عهد عتيق در پروتستانيسم مسيحي كه وجه تمايز بارز و شاخص ميان مسيحيت كاتوليك و پروتستان است، اين ظن و گمان را ايجاد نموده است كه پروتستانيسم و پيوريتانيزم نوعي يهودي گري در مسيحيت مي‌باشد.

لازم به ذكر است كه براساس آرا و نظرات موجود، رهبران و بنيانگذاران پروتستانيزم، خود به يهودي بودن يا يهودي گري متهم مي‌باشند و اين موضوع نه تنها از جانب منابع كليساي كاتوليك بيان شده بلكه در بسياري از منابع يهودي نيز مورد تاييد قرار گرفته است. بنابراين نقش يهود و يهودي گري در پيدايش پروتستانيسم مسيح غير قابل انكار است . با روشن شدن اين موضوع شايد بتوان ادعا كرد علت هم آواييي انگليس يك دولت اروپايي مي‌باشد ولي در بسياري از مسائل خصوصاً حمايت از رژيم نامشروع صهيونيستي، مسأله‌ي نفت خاورميانه،‌ مسائل خليج فارس، صلح خاورميانه، حركت‌هاي نظامي آمريكا در افغانستان و عراق و بالاخره ضديت و دشمني با جمهوري اسلامي، كاملاً با دولت آمريكا هماهنگ و در بسياري از موارد نيز به صورت متحد آمريكا عمل مي‌كند. اين مساله پيش از اينكه ريشه در منافع مشترك داشته باشد ريشه در يك بستر تاريخي و اعتقادي مشترك دارد كه در جنبش پروتستانيزم و پيوريتاليزم نهفته است؛ جنبشي كه در انگليس سر برآورد و سپس به آمريكا رفت و در پيدايش و تكوين و شكل‌گيري هويت اعتقادي- فرهنگي آمريكا نقش تاريخي و مهمي ايفا نمود.

+ نوشته شده در  شنبه بيست و پنجم شهريور ۱۳۸۵ساعت 13:38  توسط مسعود کرمیان  |  7 نظر



آيا مي‌دانيد صهيونيزم مسيحي چيست؟

وقتي از گروه‌هاي ديني راديكال در رويارويي اسرائيل و فلسطين سخن به ميان مي‌آيد بلافاصله گروه‌هاي ديني كه تحت نام اسلام و يهوديت قرار دارند به ذهن متبادر مي‌گردد. در صورتي كه گروه‌هاي راديكال و افراطي مسيحي كه نامي از آنها برده نمي‌شود در اين رابطه اهميت غير قابل انكاري را دارا هستند.

اين گروه‌ها از آن جهت كه نقش فعلي را در رويارويي اسرائيل و فلسطينيان بر عهده داشته و مخالف هرگونه برقراري صلح بين آنها هستند به گروه‌هاي افراطي معروفند.

گروه‌هاي مسيحي مذكور عموماً بنيادگرا (راديكال) بوده و جانبدار و هوادار اسرائيل هستند. آنها حتي در ارتباط با اهداف وجودي خود، حتي از بسياري از اسرائيلي‌ها هم بنيادگراترند؛ در حالي كه ميان اعضاي آنها هيچ اسرائيلي و يا فلسطيني وجود ندارد و فقط رهبران بعضي از اين گروه‌ها اسرائيلي هستند. برخي از اين گروه‌ها با حمايت از سياست‌هاي صهيونيستي دولت اسرائيل و با حمايت مستقيم از تعدادي گروه‌هاي ديگر يهودي به توسعه و تشديد درگيري و رويارويي در خاورميانه دامن مي‌زنند. گروه‌هاي ديگر نيز غير مستقيم در اين رابطه فعال هستند. اين گروه‌ها، در حال جمع‌آوري اعانه و كمك براي اسرائيل و گروه‌هاي اسرائيلي در ديگر كشورها بوده و در اين كشور، اطلاعات نادرستي را به جانبداري از اسرائيل و در ارتباط با درگيري و رويارويي‌هاي داخلي در اسرائيل پخش مي‌كنند. علاوه بر اين، اين گروه‌ها در حكومت‌هاي كشورهاي خود گروه‌هاي نفوذي (لابي) را در حمايت از اسرائيل تشكيل داده يا مي‌دهند .

از جمله‌ي اين گروه‌هاي نفوذ، لابي موجود در كنگره‌ي آمريكاست كه در حد قابل توجهي كارايي دارد. لابي گروه‌هاي مذكور كه جانبدار اسرائيل بوده و در كنگره‌ صاحب نفوذ است به قدري بزرگ و قدرتمند است كه هر ساله به واسطه‌ي آن ۵/۵ ميليارد دلار به صورت بلاعوض از جانب دولت آمريكا به اسرائيل پرداخت مي‌شود. گروه‌هاي صهيونيست مسيحي از آنجايي كه معتقد به وجود هفت مرحله‌ي گذار در كتاب مقدس هستند خود ار تقدير گرايان مي‌دانند. در عين حال، اين گروه‌هاي مسيحي به دليل اين كه قبل از جنگ آرماگدون بوده‌اند و از فلاكت و مشقات و درد و رنج آن جنگ دور نگه داشته ‌شد‌اند خود را بخشوده شدگان مي‌نامند.

اين مراحل هفتگانه كه در كتاب مقدس پيشگويي شده و بخشوده شدگان به آن اعتقاد دارند عبارتند از:

۱-    بازگشت يهوديان به فلسطين

۲-    ايجاد دولت يهود

۳-    موعظه‌ شدن انجيل به بني اسرائيل و ديگر مردم دنيا

۴-    به بهشت رفتن تمامي كساني كه به كليسا ايمان آورده‌اند.

۵-  دوران فلاكت كه هفت سال طول خواهد كشيد. در اين مرحله، يهوديان و يا به اصطلاح مومنان، ظلم خواهند ديد، امام سرانجام صالحان با پيروان دجال به نبرد خواهند پرداخت.

۶-     وقوع جنگ  آرماگدون يا جنگي كه در صحراي مگيدو در اسرائيل به وقوع خواهد پيوست.

۷-  شكست لشگريان دجال و استقرار پادشاهي مسيح. پايتخت اين پادشاهي اورشليم(قدس) خواهد بود و به وسيله‌ي يهوديان اداره خواهد شد و يهوديان به مسيح خواهند پيوست و يا مسيحي خواهند شد.

مراحل ياده شده بنيان‌هاي اعتقادي بخشوده شدگان است؛ اما در ميان گروه‌هاي ياد شده بعضي تفاوت‌ها نيز وجود دارد. به عنوان مثال، نقطه نظرات متفاوتي در ارتباط با عاقبت و فرجام يهوديان در ميان آنها وجود دارد.

بخشوده شدگان از تعيين و بازشناسي مكان‌هاي پيشگويي شده توسط كتاب مقدس بسيار خوششان مي‌آيد؛‌ مثل بازشناسي صحراي مگيدو در اسرائيل. بخشوده شدگان با داشتن اين تلقي كه بعضي از كلمات عبراني به كار رفته در مورد دجال در بخش‌هايي از كتاب مقدس در انگليسي مترادف روسيه و مسكو است چنين تعبير مي‌كنند كه دجال از سمت روسيه خواهد آمد . آنها اعتقاد دارند كه نبرد آرماگدون نبردي با سلاح‌هاي هسته‌اي خواهد بود و آمريكا كه در اين جنگ در كنار اسرائيل قرار خواهد گرفت دچار انحطاط اقلامي خواهد شد.

بخشوده شدگان معتقدند كه دياسپورا يا سرگرداني يهود و متفرق شدن آنها و حتي قتل عام آنها توسط نازي‌ها و مجازاتي الاهي، ناشي از ايمان نياوردن يهوديان به مسيح و كشته شدن مسيح توسط آنها است.

+ نوشته شده در  شنبه بيست و پنجم شهريور ۱۳۸۵ساعت 13:37  توسط مسعود کرمیان  |  نظر بدهید



امير توكل كامبوزيا دانشمند مسلمان و ضد صهيونيست دوره‌ي پهلوي

امير توكل كرد زعفرانلو مشهور به كامبوزيا در سال ۱۲۸۳ هـ . ش در تهران متولد شد. اجداد او از اكراد زعفرانلوي ساكن قوچان بودند و «كلاته‌ي ميرزا بابا» از آثار جد اعلاي كامبوزيا هنوز در جنوب غربي قوچان باقي است . امير توكل در كودكي پدر خود را از دست داد و تا كلاس چهارم در مدرسه‌ي علميه‌ي تهران،‌ واقع در خيابان گلشن فعلي درس خواند و پس از آن به همراه خانواده‌ي خود به قوچان شهر زادگاه پدري خود رفت؛ اما پس از چندي در مشهد مقدس ساكن گرديد.

تحصيلات ابتدايي را در آن شهر تكميل نمود و با تلاشي پيگير تحصيلات متوسطه را هم در دبيرستان احمدي به پايان رساند و براي ادامه‌ و تكميل معلومات راهي تاشكند شد. پس از اتمام تحصيلات عاليه‌ي خود در بحبوحه‌ي جنگ جهاني اول به ايران مراجعه كرد و در شهر قوچان ساكن گرديد. در زمان قيام مرحوم كلنل محمد تقي خان پسيان به محمد تقي خان پيوست و به سمت تلگرافچي مخصوص ايشان منصوب شد. در سال ۱۳۰۰ هـ . ش به سمت رياست ماليه‌ي زاهدان انتخاب گرديد و تا سال ۱۳۰۷ در اين سمت باقي بود. پس از آن مدتي در مدرسه‌ي شكوهيه‌ي بيرجند به تدريس اشتغال داشت تا اينكه در سال ۱۳۱۴، از كارهاي اداري و اجتماعي كناره‌گيري كرد و يكسره به مطالعه‌ و كشاورزي روي آورد.

كامبوزيا با انتخاب قطعه زميني بزرگ و لم يزرع و خشك در كوير نزديك زاهدان به آباد كردن آن همت گماشت و آنجا را به نگين سبز در آن بيابان لم يزرع تبديل كرد. او تا بيست و چهارم مهر ماه ۱۳۵۳ كه روي در نقاب خاك كشيد در مزرعه‌ي خود به تحقيق و كشاورزي مشغول بود.

دانشمندان و محققاني كه در مزرعه‌ي سرسبز او به ديدارش رفته و پاي صحبتش نشسته‌اند همگي اظهار شگفتي كرده‌اند؛ حتي عده‌اي از آنان به نحوه‌ي كشاورزي ايشان غبطه خورده‌اند. پروفسور «ايتالو» از برجسته‌ترين دانشمندان كشور ايتاليا، پس از ديدار از مزرعه‌ي كامبوزيا گفته بود: تا به حال سابقه‌ نداشته كه در كوير ارتفاع يونجه به صد و هشتاد سانتي متر برسد. 

خرید و دانلود

با قیمت 6,500 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج