امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 91 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 5,500 تومان

دانلود رایگان مقاله رنگ در معماری-خرید اینترنتی تحقیق رنگ در معماری-دانلود رایگان تحقیق رنگ در معماری-تحقیق رنگ در معماری

این فایل در ۱۵صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:
اهمیت طرح و موضوع:
هدف ما از ارائه این مقاله این بود که جنبه های مختلف استفاده از رنگ را مطالعه و بررسی کنیم و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را بشناسیم تا بتوانیم ارتباط درست میان طبیعت خود و دیگر فضاهای محل زندگی برقرار سازیم و بیاموزیم که ترس از متفاوت بودن با سایرین و منحصر به فرد بودن را از خود برانیم. ترسی که بیشتر اوقات مانع از این می شود که افراد رنگ ها را آزادانه به بازی گیرند. این امر شجاعت خطر کردن را برای رسیدن به خودشناسی بیشتر از آنها می گیرد. اکثر ما به افرادی شرطی مبدل شده ایم. غالباً خود را در حصاری از رنگ های معقول، بی روح، خنثی و کم رنگ و بی رمق قرار می دهیم. رنگ هایی که مانع از بروز احساسات و نمایان شدن خود واقعی ما می گردند. به منظور کمک به در هم شکستن این موانع و گرفتن بیشترین بهره از رنگ ها در محیط اطراف خود، لازم است به کشف اطلاعات گسترده تری دربارۀ ارتباطات فردی خویش با رنگ ها نایل گردیم.
رنگ در محیط زندگی انسان از اهمیت بسزایی برخوردار است. تا جایی که زندگی بدون رنگ قابل تصور نیست. دنیایی که ما نظاره گر آن هستیم از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است. این دو عنصر عبارتند از فرم (شکل) و رنگ، که هر کدام لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
هر موجودی که در این دنیا مجود دارد، ابتدا از لحاظ شکل و اندازه احساس می شود و سپس در حالی که دارای پوششی از رنگ است مورد توجه قرار می گیرد. در عین حال رنگ علامت مشخصۀ هر شیء طبیعی است.
در قرن هفدهم میلادی نیوتن موفق شد با تجزیۀ نور سفید، رنگ های طیف را به دست آورد. او کشف کرد که نور سفید شامل انواع اشعه است که هرگاه با شبکۀ چشم انسان به طور جداگانه اصابت کند احساس یک رنگ مجزا را به وجود خواهند آورد و اختلاط این اشعه ها (امواج نور) برروی شبکۀ چشم رنگ سفید را محسوس می سازد. بنابراین آنچه را که ما از طریق چشم از رنگ اشیاء در می یابیم، در واقع نوری است که از سطح آنها منعکس می شود و اساساً دیدن تنها در شرایطی صورت می پذیرد که نور وجود داشته باشد.

۲- تئوری رنگ:
تئوری رنگ عبارت است از اصول و قواعدی که با استفاده از آنها می توان ترکیبات رنگی هماهنگی ایجاد کرد. این اصول در اشکال متنوعی ارائه می شوند. چرخه های رنگی، مثلث های رنگی و جدول ها،  طراحان را در درک اثر متقابل رنگ ها بر روی هم، انتخاب، ترکیب و ساخت آنها یاری می دهند.
۳- تاریخچۀ رنگ:
از رنگ هایی که ملل مختلف در طول تاریخ به کار برده اند، بسیری رازها دربارۀ فرهنگ ها آشکار شده است.  انسان از بدو خلقت تا کنون همیشه در محیط پیرامون خود با رنگ مأنوس بوده و در فضایی آکنده از انواع رنگ ها زندگی کرده است.
در عهد باستان تئوری پردازان رنگ، تئوری ها و پیش گویی های خود را در مورد ارتباط رنگ ها بیان و تلاش می کردند تا نظرات و پیش گویی های قبلی را ثابت کنند. داوینچی با کشف رنگ های متضاد و مکمل، نشان داد که رنگ ها همدیگر را تقویت می کنند. اولین چرخۀ رنگ توسط نیوتن ابداع شد. او نور سفید را به رنگ های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش تفکیک کرد.

دنیای ما از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است. این دو عنصر عبارتند از فرم و رنگ که هر کدام ملزوم شکل های هندسی رابطه ی مستقیمی با رنگ های متفاوت دارند به ایت ترتیب سه شکل اصلی مربع – دایره و مثلث با سه رنگ اصلی: قرمز- آّبی، زرد ارتباط دارند و بر اساس رنگ و فرم این سه شکل با سه رنگ اصلی مفهوم و بیان یکدیگر را تقویت می کنند. و ارزش یکدیگر را چه از نظر حسی و ذهنی گویا تر می کند.
مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می کند. مربع با رنگ قرمز منطبق است و وزن حجم قرمز با شکل سنگین و ساکن مربع مطابقت دارد. مثلث با زوایای حاد و تند، تأثیر ستیزه جویی، پرخاش و تهاجم را ایجاد می کند. مثلث سمبل تفکر است و حالت و خصوصیت بی وزن آن با زرد روشن هماهنگی دارد.
دایره برعکس مربع احساسات را ملایم و معتدل می کند و حس آرامش و حرکت آرام و آهسته را القاء می نماید. دایره سمبل روح است که در درون خود همواره حرکت است. با رنگ آبی ایجاد آرامش می کند و همین ذات است.


خرید و دانلود

با قیمت 5,500 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج