گردنبند مرغ آمین خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 121 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 4,500 تومان
این فایل در ۱۸صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

معرفی رشته الکترونیک  :رشته الكترونيك يكي از رشته‌هاي صنعتي مادر محسوب
 مي‌شود و تمام علوم و فنون موجود به نحوي با اين علم پيوند خورده‌اند به نحوي كه
 از وسايل روزمره زندگي تا پيچيده‌ترين فن‌آوري‌هاي فضايي حضور اين علم به وضوح
 قابل مشاهده است. بي‌شك براي يافتن جايگاه مناسب اين علم در كشورمان بايست
 مباني آموزش اين رشته با استحكام و براساس برنامه‌ريزي علمي پايه‌گذاري شود
 رشته الكترونيك در هنرستانها از اساسي‌ترين و نقطه‌ شروع مناسب براي فراگيري اين
 علم محسوب مي‌شود.
علم الکترونیک همگام با پیشرفت روزافزون تکنولوژی هم اکنون در کلیه امور مربوط 

به زندگی انسانها رخنه کرده و در حال پیشرفت می باشد و در آینده تزدیک کل زندگی

 انسانها را تحت تاثیر خود قرار میدهد . هم اکنون رشته الکترونیک مهمترین رشته فنی 

و مهندسی در دانشگاها و هنرستانها میباشد و کسانی که از نظر علم ریاضیات و

  فیزیک دارای قدرت درک و تحلیل بالا تری هستند در این رشته می توانند به

 موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنند . برخلاف ذهنیتهایی  که برای بعضی ها پیش آمده

 در نهایت یک فارغ التحصیل رشته الکترونیک را تعمیر کار رادیو و تلویزیون می 

پندارند ، در حالیکه اینطور نیست . رشته الکترونیک دارای گرایشهای مختلفی است که

 همگام با پیشرفت علم روز است مثل مکاترونیک بیوالکتریک وکنترل و… که در آینده 

نزدیک بازارکار بیشتری در انتظار فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود .
 

      
 اهداف تدوین رشته الکترونیک :  

۱- تعمیر وسایل الکترونیکی ساده خانگی
۲- طراحی و ساخت فیبر مدارهای الکترونیکی
۳- مونتاژ قطعات الترونیکی روی برد مدار چاپی
۴- نصب و راه اندازی تجهیزات ساده الکترونیکی
۵- نصب و راهاندازی آنتن مرکزی برای ساختمانهای کوچک
۶- سر پرستی بخش های کوچک مونتاژ
۷- کار با دستگاه های اندازه گیری
۸- خواندن نقشه های الکترونیکی
۹- طراحی و ساخت تقویت کتتده ها
۱۰- آشنایی با سیستم های مخابرات و ارتباطات 
۱۱- آشنایی با مدارهای دیجیتالی و سخت افزار رایانه
۱۲- ادامه تحصیل در دوره کاردانی پیوسته گرایش های الکترونیک
 
معرفی رشته الکترونیک هنرستان شهید بهشتی زیراب :

رشته الکترونیک از سال ۸۲ در هنرستان شهید بهشتی زیراب تاسیس شده است وچون 

رشته نوپایی در این شهرستان میباشد هنوز در جایگاه اصلی خود قرار نگرفته است

 ،اما از سال ۸۴ به بعد با وجود همکاران متخصص و متعهد ، این رشته در حال 

پیشرفت روز افزون در مسائل کیفی و کمی آموزشی میباشد . این رشته دارای  3

 آزمایشگاه مجزای الکترونیک ،مخابرات ودیجیتال است که اکثر دستگاههای آن در

 سال ۸۵  خریداری شده است. هم اکنون این رشته با وجود ۴ دبیر مرتبط با این رشته

 با مدرک لیسانس  الکترونیک در حال آموزش هنرجویان این رشته هستند .

عناوین دروس تخصصی این رشته همراه با اهداف کلی هر درس به شرح زیر می باشد:
 
دروس تخصصی سال دوم :
 
۱- مبانی برق: درک اصول الکتریسیته به منظور فراگیری موضوعات علمی وعملی برق

۲- رسم فنی: ترسیم سه نما، مجهول یابی- برش وپرسپکتیو و پلان ساختمان و سیم کشی

 آپارتمان یک طبقه

۳- اصول اندازه گیری الکتریکی: آشنایی با دستگاه های اندازه گیری و طریقه استفاده از آنها

۴- الکترونیک عمومی ۱: آشنایی با مبانی الکتریسیته و اصول الکترونیک، شناسایی قطعات

 والملن های الکترونیکی مدارات دیودی و تقویت کننده های ترانزیستوری

۵- کارگاه مقدماتی مکانیک: ساخت وسایل فلزی ساده

۶- کارگاه سیم کشی ۱: خواندن نقشه های تاسیسات الکتریکی ساختمانهای کوچک و اجرای
 آنها
۷- کارگاه الکترونیک مقدماتی: انجام ترانس پیچی- تهیه مدارچاپی و مونتاژ مدارهای
 الکترونیکی ساده

۸- آزمایشگاه اندازه گیری الکتریکی: شناخت قطعات الکترونیکی و کار برد صحیح دستگاه های اندازه گیری متداول.


 
دروس تخصصی سال سوم:
 
۹- مدارهای الکتریکی: تحلیل مدارهای جریان مستقیم و مدار های  RLC در جریان متناوب
 یک فاز وسه فاز

۱۰- الکترونیک عمومی ۲: آموزش مدارهای پایه الکترونیک و قطعات الکترونیک صنعتی

۱۱- مبانی مخابرات و رادیو: آموزش مبانی مخابرات و گیرنده های رادیویی

۱۲- مبانی دیجیتال: آشنایی با اصول مدار های دیجیتال و تحلیل مدارهای ساده دیجیتالی و

 کاربرد آنها در دیگر مدارهای الکترونیکی
 
۱۳- کارگاه الکترونیک عمومی: آموزش مفاهیم عملی و مدار های کاربردی در رشته الکترونیک


۱۴- آزمایشگاه مبانی مخابرات ورادیو: توانایی تعمیر گیرنده های رادیو یک موج- چند موج و تلفن و نصب و راه اندازی سیستم های آنتن مرکزی وتقویت کننده های صوتی(PA)
 
براي‌احراز‌‌شغل‌آينده‌در‌‌رشته‌هاي‌فني‌‌خصايص‌وتوانايي‌هاي‌زير‌مورد‌نياز‌‌است:
 
۱- نيازمندي هاي بدني:
             1-1- قدرت و سلامت جسماني
             2-1- توانايي و مقاومت در برابر خستگي 
             3-1- سرعت استفاده از اعضا ، به ويژه دست ها
             4-1-قدرت تحلیل بالا و دقت کافی به ويژه در رشته الکترونیک 
۲- نيازمندي هاي حسي و ادراكي :

            2-2- در رشته هاي فني نياز به سرعت ادراك مي باشد.
  
۳ -نيازمندي هاي رواني:
            1-3- سرعت انتقال(هوش)
            2-3- قدرت استدلال 
            3-3- استعداد تجسم فضايي
            4-3- دقت و سرعت در محاسبه 
            5-3- استعداد تجزيه و تحليل داده ها و آمارها در اغلب رشته هاي فني
 
۴ – مهارت هاي تحصيلي:
           1-4- داشتن اطلاعات رياضي و آماري
           2-4- سلامت و رواني كلام در حد امكان در زبان خارجي(انگليسي)
           3-4- داشتن اطلاعات تخصصي  اوليه
           4-4- استعداد طراحي و انتقال
 
۵- نيازمندي هاي عاطفي و شخصيتي:
           1-5- قدرت  و دشواري كار تحت فشارهاي رواني 
           2-5- قدرت انطباق و سازگاري
           3-5- قدرت كنترل و تسلط به خويشتن
 
۶-  علايق و رغبتهاي مورد نياز:
          1-6- علاقه به امور فني
          2-6- علاقه به تحقيقات و پژوهش 
          3-6- علاقه به تحول و تغييرات
          4-6- علاقه به كنجكاوي و جستجو


۷- نيازمندي هاي شخصي و اجتماعي:
          1-7- درك رفتار ديگران 
          2-7- متانت و بردباري در امور 
          3-7- مطلوب بودن رفتار
         4 -7- سازگاري با محيط


فعاليت ها و كوشش هاي مورد نياز رشته هاي فني:

۱- دقت و تمركز فكري
۲- تجزيه و تحليل مسائل

۳- خلاقيت و ابتكار
۴- تصميم گيري
۵- برنامه ريزي
۶- نشستن براي‌انجام كارهاي محاسباتي و كامپيوتري
۷- حركات بدني ونيروي جسماني با توجه به رشته‌ي انتخابي
 

 نحوه  ادامه تحصيل هنرجويان:
 
كليه هنرجويان شاخه فني وحرفه اي،پس ازپايان دوره سه ساله واخذ ديپلم مي توانند به

 طرق ذيل در سطوح بالاترادامه تحصيل نمايند:  
 
۱-   بدون گذراندن دوره پيش دانشگاهي در آزمون سراسري دوره كارداني پيوسته

 شركت نموده و پس از احراز قبولي در يكي از آموزشكده‌هاي فني‌و‌حرفه‌اي سراسر

 كشور ادامه تحصيل داده و موفق به اخذ مدرك كارداني شوند.

۲-   بدون گذراندن دوره پيش دانشگاهي در آزمون ورودي آموزشكده هاي وابسته به

 دانشگاه جامع تكنولوژي (علمي_ كاربردي) شركت نموده و پس از احراز قبولي ادامه

 تحصيل داده و موفق به اخذ مدرك كارداني شوند.

۳-   بدون‌گذراندن‌دوره‌پيش‌دانشگاهي‌و‌ با توجه به شرط معدل در دانشگاه‌آزاد‌اسلامي

 ثبت‌نام نموده و در دوره كارداني پيوسته ادامه تحصيل دهند و موفق به اخذ مدرك 

كارداني شوند.



۴- در‌آزمون تغيير ‌رشته يكي از دوره هاي پيش‌ دانشگاهي هنر، علوم ‌رياضي، علوم
۵- ‌تجربي، علوم انساني و علوم و معارف اسلامي شركت نموده و پس از احراز

۶- قبولي، دوره‌ي مذكور را گذرانده و سپس از طريق آزمون سراسري 



۷- دانشگاههاي دولتي و آزاد اسلامي ادامه تحصيل داده و موفق به اخذ مدرك كارشناسي شوند.


فارغ التحصيلان تعدادي از رشته هاي كارداني پيوسته فني و حرفه اي كه دوره

 كارشناسي ناپيوسته رشته تحصيلي آنان مصوب گرديده است،مي توانند درآزمون ورودي

 مربوط شركت نموده و پس از احراز قبولي، در دانشگاههاي طرف قرارداد وزارت

 آموزش و پرورش ادامه تحصيل داده و موفق به اخذ مدرك كارشناسي شوند.

۶-  كليه فارغ التحصيلان دوره كارداني پيوسته،مي توانند بدون گذراندن دوره پيش

 دانشگاهي در آزمون سراسري دانشگاههاي دولتي و آزاد اسلامي شركت نموده و پس از 

احراز قبولي ادامه تحصيل دهند.
 
الکترونيک به دانش و فن آوري عبور ذرات باردار در يک بار و خلاء مي باشد. به بيان 
ديگر در اين دانش به مطالعه حرکت بارهاي الکتريکي و کنترل حرکت آنها براي ايجاد اثرات مطلوب مورد نظر مي باشد.
دانش الکترونيک امروزه بوجود آورنده سيستمها و ابزارهاي پيچيده اي است که در بسياري از محصولات روزمره زندگي و شاخه هاي مهندسي و پزشکي مورد استفاده قرار مي گيرد.
با توجه به آنچه که گفته شد کارداني فني الکترونيک يکي از رشته هاي آموزش عالي در نظام دانشگاهي است، که هدف عمومي آن تربيت کاردانها فني الکترونيک است که داراي

 دانشهاي لازم در زمينه الکترونيک صنعتي، وسايل اندازه گيري و وسايل صوتي و تصويري که دقيقاً مربوط به وسايل همان بخش از صنعت طراحي گرديده ، مي باشد.
از آنجا که تکنولوژي مربوط به صنعت الکترونيک به صورت گسترده در همه جا و از جمله در کشور ما شالوده اي براي پيشرفت در صنعت برق محسوب مي شود، دوره يادشده براي تربيت افراد کارآمد در جنبه هاي عملي در زمينه رفع نيازهاي صناعي است که به نوعي با الکترونيک در ارتباط هستند.

رشته الکترونيک يکي از رشته هاي مهم در مورد امور ارتباطات در دنيا داراي حائز اهميت مي باشد. در ايران اين رشته در مورد ارتباطات با دنيا اهميت زياد دارد، به طور کلي 

دانشجوياني در اين رشته پذيرفته مي شوند و داراي موفقيت مي شوند که داراي هوش بالايي باشند و علاقه به ابلاغ و نوع آوري باشند و بتوانند خودشان را با تکنولوژي در دنيا هماهنگ بکنند.
دوره کاردانی  
يکي ديگر از تعاريفي که مي توان از رشته الکترونيک کرد، اينست که زير مجموعه اي ار رشته فيزيک مي باشد، که درباره حرک الکترونها در مدارهاي الکتريکي است، بحث مي کند. دانشجوياني در اين رشته فوق مي شوند که در دو درس رياضي و فيزيک بسيار قوي باشند و داراي پشتوانه اجتماعي و خانوادگي باشند.
 
دوره کارداني و تکنسين در کشور ما از جايگاه خوبي برخوردار نيست و مي توان گفت نقش تکنسين رابطه بين مهندس و کارگر ماهر است، و در هرم نيروي انساني تکنسين در کشورهاي پيشرفته و در جوامع توسعه نقش اساسي دارند.

 
متأسفانه در کشور ما به لحاظ اهميت ندادن به اين بخش استفاده بهينه از اين تکنسين نشده است، و به خاطر همين جوانهاي ما بيشتر به سراغ مهندسي مي روند تا تکنسين و همين باعث شده تا رشته هاي فني ما از آن جايگاه خودشان برخوردار نباشند .
 
دانشجويان اين رشته دروسي را در غالب ۷۵ واحد درسي شامل يازده واحد دروس عمومي و ۱۵ واحد دروس پايه و ۲۹ واحد دروس اصلي و ۱۵ واحد دروس اختصاصي و ۷ واحد دروس اختياري مي گذرانند.

از ميان دروس ياد شده از معتمدين به شرح زير است: 

۱- رياضي عمومي که در مورد بردارها و اعداد مختلط و ماتريس ها و توابع – حدود پيوستگي و مشتق و انتگرال به بحث مي پردازد. 

۲- فيزيک عمومي که به زمينه هايي همچون، فيزيک و ديناميک مي پردازد. 
۳- کارگاه فيزيک که درس عملي است و دانشجويان با وسايل اندازه گيري آشنا مي شوند.
 
۴- آزمايشگاه مقدماتي برق که دانشجويان با قطعات مدارها همچون خازن ، مقاومت و برخي مدارهاي ساده آشنا مي شوند. 
۵- الکترونيک و آزمايشگاه الکترونيک که به صورت نظري و عملي ساختمان قطعات الکترونيکي را مورد ارزيابي قرار مي دهد. 
۶- مدار ۲ و ۱ که دانشجويان را با انوع مدارها و اصول اوليه برق به صورت نظري و  عملي آشنا مي سازد. 

۷- برنامه ريزي کامپيوتر که دانشجويان را با يکي از برنامه هاي کامپيوتر آشنا مي کند. 
۸- الکترونيک صنعتي که دانشجويان با طرز کار مدارهاي کنترل فرمان دهنده اي که در کارخانه ها و مراکز صنعتي و مورد استفاده قرار مي گيرد آشنا مي کند. 
۹- دوره هاي کارداني فني در سال ۱۳۶۳ وزارت فرهنگ آموزش عالي اين مجوز را به آموزش و پرورش دادند و آموزش و پرورش با تشکيل واحدهايي بنام دفتر امور مدارس عالي فني حرفه اي و آموزشکده هاي فني حرفه اي زير پوشش خودش به تربيت نيروهاي تکنسين پرداخت.
 

دانش آموختگان رشته برق الکترونيک با کسب دانش و مهارتهاي لازم در زمينه هاي ذيل قادر به فعاليت خواهند بود: 
۱- در زمينه انتقال نظرات و روشهاي مورد تأييد مهندسان  به کارگران 
۲- تهيه و تفسير نقشه هاي مورد تأييد مهندسان و پياده کردن آنها بوسيله کارگران فني 
۳- اين افراد مي توانند به تعمير قطعات الکتريکي همچون تلويزيون و قطعات مشابه بپردازند. 

۴- در برخي بخشها مي توان از اين افراد به عنوان سرپرست بخش از آنها استفاده کرد. 
۵- از اين افراد مي توان در تدريس بعضي دروس در سطح پائين استفاده کرد

خرید و دانلود

با قیمت 4,500 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج