گردنبند مرغ آمین خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 130 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 4,000 تومان
دانلود رایگان تحقیق پمپ روغن-خرید اینترنتی تحقیق پمپ روغن-دانلود رایگان مقاله پمپ روغن-تحقیق پمپ روغن
این فایل در ۲۶صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

         همانطور كه مي دانيم روغن محصولي است از فراورده هاي پالايشگاهي كه از مواد نفتي مشتق شده است و ريشه ي معدني دارد يعني از تقطير نفت خام بدست مي آيد . بعضي از روغن ها   داراي خواص پاك كنندگي خوبي هستند كه البته اين خاصيت با اضافه كردن مواد خارجي به آن مي باشد در ادامه برای آشنایی بیشتر شما توضیحات مفصلی می دهیم.

بخش دوم : پمپ روغن و انواع آن

       پمپ روغن پمپي است كه روغن قسمت هاي متحرك موتور را تامين مي كندو انواع مختلفي دارد:

۱- پمپ روغن دنده اي (دنده بيرون)      Gear Pump

   اين قطعه جهت انجام چرخه ي روغن در سيستم روغن كاري استفاده مي شود. در اين نوع پمپ روغن ها دو عدد چرخدنده ي هم قطر با تعداد دنده هاي مساوي در داخل بدنه (پوسته) پمپ قرار مي گيرند . اين دو چرخدنده ي ساده كه يكي روي محور هرز گرد (گردان) و ديگري روي محور اصلي قرار مي گيرد  ,نيروي محركه ي خود را از ميل لنگ يا ميل بادامك مي گيرد.  البته لازم به تذكر است كه در نوع اويل پمپ مورد تحقيق چرخدنده نيروي محركه ي خود را از چرخدنده ي سرميل لنگ مي گيرد.

    چرخدنده ي محرك توسط محور بلندتر كه از بدنه خارج شده به چرخدنده ي سر ميل لنگ متصل است و در داخل housing گردش مي كند و توسط لوله ي ورودي باعث مكش   (suction) روغن از كارتر به داخل بدنه ي پمپ وسپس توسط لوله ي خروجي به سمت مجراهاي روغن هدايت  مي شود تا روغن كاري شوند.

در عمل دو چرخدنده در جهت هاي عكس يكديگر دوران مي كنند.روغن از دريچه ي ورودي(سوپاپ ورودي)به درون بدنه وارد مي شود و در بين دندانه هاي چرخدنده ي متحرك و ديواره هاي اطراف بدنه ي پمپ گير مي كند . به اين ترتيب روغن اطراف لبه هاي خارجي چرخدنده (نه در بين آنها ) حركت مي كند و سپس توسط سوراخ خارجي واز دريچه ي تخليه ي مقابل تخليه مي شود . شايان ذكر است كه روغن موجود در بين به سمت بالا حركت مي كند.   

      – پمپ روغن سوزني   plunger type pump

اين نوع اويل پمپ در موتورهاي stationary kirloskar oil Engines و موتور سيكلت ها استفاده مي شودكه شامل يك پوسته است كه تشكيل شده از يك فنر كه سوزن (پلانجر) را كه به سمت بالا و پائين حركت مي كند روي پمپ روغن سوار مي كند و يك سوپاپ تنظيم ( سوپاپ ضامن=check  valve )  كه از بيرون رانده شدن روغن جلوگيري مي كند.

بخش سوم : معرفي پمپ روغن تراكتور روماني

     پمپ روغن مورد تحقيق ، پمپ دند ه اي در روي تراكتور اونيورسال مد ل ام _۶۵۰ و ام- ۶۵۱ است كه اين نوع تراكتور بيش از  30 سال است كه در ايران مورد استفاده قرار مي گيرد و يكي از رايج ترين تراكتورهاي مورد استفاده در ايران بشمار مي رود و داراي نمايندگي ثابت و خدمات پس از فروش مي باشد.

دبي اين پمپ ۴۰ ليتر در دقيقه و فشار آن ۳ تا۵ / ۴ كيلوگرم بر سانتي متر مربع مي باشد.

اين اويل پمپ در يك طرف بلوك موتور وصل مي شود و نيروي محركه خود را از چرخدنده ي سر ميل لنگ مي گيرد.

بخش چهارم : قطعات پمپ روغن دنده اي تراكتور اونيورسال ام_۶۵۰ و ام_۶۵۱ و شرح برخي از آنها

۱- بدنه پمپ

۲- housing : محل استقرار چرخدنده ها

۳- چرخدنده:Gear 

۴- دو عدد شفت كوتاه و بلند كه شفت كوتاه به چرخدندهِ ي متحرك و شفت بلند به چرخدنده ي محرك متصل است.

۵- خارهاي هلالي جهت كوبله(لاك) كردن شفت با چرخدنده

۶- خارهاي نگه دارنده ي دنده جهت حركت رفت و برگشتي

۷- بوش هاي غير هم جنس نسبت به بدنه و شفت.

  غير هم جنس بودن بوش ها يكي به دليل جلوگيري از فرسايش قطعات و دليل ديگر ان است كه از نظر اقتصادي اين بوش ها ارزش كمتري نسبت به قطعات اصلي دارند و نقش اصلي آنها روان كاري بين دو قطعه سخت تر است بنابراين از جنس هاي نرم ساخته مي شوند كه در اين نوع پمپ از بوش ها با پايه هاي مسي استفاده شده است. منظور از بو ش با پايه هاي مسي آن است كه اين بوش ها حاوي  50 درصد و يا بيشتر از فلز مس مي باشند.

۸- درپوش بدنه ي پمپ

۹- پيچ ها وواشرها

۱۰-  سوپاپ كاهش فشار

   اصولا اويل پمپ طوري طراحي شده است كه هنگام كاركردن  ،بيش از مقدار مورد نياز قطعات متحرك موتور ،روغن فراهم مي كند.لذا بري جلوگيري از افزايش فشار روغن،در سرعت هاي زياد موتور ، سوپاپ كاهش فشار در بغل اويل پمپ نصب شده است. اين سوپاپ معمولاً با اويل پمپ يك تكه بوده و بدين جهت سوپاپ بغل اويل پمپ گفته مي شود .

     سوپاپ كاهش فشار از يك ساچمه و فنر تشكيل شده است .دربعضي از موتورها عوض ساچمه از سوزن استفاده مي كنند. هنگاميكه فشار روغن كم است فنر به ساچمه فشار آورده و محل خروج روغن را مي بندد.امّا در صورت افزايش فشار روغن ،ساچمه فشار آورده و فنر جمع مي شود.در نتيجه روغن اضافي از اين كانال گذشته و به كارتر بر مي گردد. در بعضي از موتورها در پشت فنر پيچ تنظيم فشار قرار گرفته است و اين پيچ به وسيله ي اشپيلي بسته مي شود تا تنظيم آن بهم نخورد.در صورتيكه در بعضي ديگر ،پيچ تنظيم وجود نداشته و در صورت معيوب بودن ،بايد فنر آن عوض شود.

۱۱- پيچ و واشر جهت لاك كردن سوراخ مته كاري شده:شامل دو واشر مسي و يك لاك  واشر جلوگيري از بلند شدن پيچ .

۱۲-چهار پيچ نگه دارنده بدنه ي پمپ به بلوك سيلندر

۱۳- چرخدنده بيروني كه روي حور محرك سوار شده  و نيروي محركه ي خود را ا ز  چرخدنده سر ميل لنگ مي گيرد.اين چرخدنده از نوع دنده كج است. علت انتخاب چرخ دنده با دنده هاي كج اين است كه اين چرخدنده بايستي نيروي زيادي را تحمل كند.بنابراين بايداز مقاومت كافي برخوردار باشد.در چرخدنده هاي كج  به دليل آنكه تعداد بيشتري ازدنده با طول بيشتري با هم درگير مي شوند به هين دليل چرخدنده ي كج براي اين منظور مناسب است.                                                                                                                                                       

خرید و دانلود

با قیمت 4,000 تومان
  • انتشار : ۲۸ اسفند ۹۴
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج