گردنبند مرغ آمین خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 102 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 4,000 تومان
این فایل در ۱۰صفحه قابل ویرایبش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

پیشنهاد سیاستهای کلی سازمان در زمینه امور فنی و حرفه‌ای به مراجع ذیصلاح جهت بررسی و تصویب .

ب – پیشنهاد برنامه‌های امور فنی و حرفه‌ای در چارچوب سیاستهای کلی و مقررات سازمان ( مشتمل بر برنامه‌ریزی برای مدیریت تدوین استانداردها ومدیریت بررسیهای فنی و حرفه‌ای) و ارائه آن به مراجع ذیصلاح جهت تصویب . 

پ – تدوین استانداردهای ( اصول و ضوابط) حسابداری و حسابرسی بمنظور رفع تنگناهای موجود و تأمین نیازهای کشور با بکارگیری مدیریت تدوین استانداردها و ارائه آنها به مراجع ذیصلاح سازمان 
– تهیه دستورالعملها ، فرمها ، برنامه‌ها و بخشنامه‌های حرفه‌‌ای ( مشتمل بر پاسخ سئوالات حرفه‌ای همکاران و واحدهای مورد رسیدگی ) با بکارگیری مدیریت بررسیهای فنی و حرفه‌ای و ارائه آنها به مراجع ذیصلاح سازمان .

ث- هدایت و نظارت بر برگزاری سمینار ، سخنرانی و جلسات توجیهی فنی و حرفه‌ای که در چارچوب سیاستها و برنامه‌های مصوب بمنظور دستیابی به اصول و ضوابط مورد قبول(استانداردها) تشکیل می‌شود .

ج – بررسی و تائید نشریات ، جزوات ، مقالات و سایر مطالب در زمینه امور فنی و حرفه‌ای که بعنوان نظر رسمی سازمان منتشر می‌گردد.

چ – همکاری و هماهنگی با کمیته آموزش درمورد مسائل فنی و آموزشی .

چ – تنظیم و ارائه گزارشات عملیات و صورتجلسات خود به هیئت عامل و هیئت عالی نظارت .

خ – سایر امور فنی و حرفه‌ای ارجاع شده ازطرف هیئت عامل سازمان .
وظایف دبیر کمیته فنی  حسابرسی
وظایف دبیر کمیته :

دبیرکمیته عهده‌دار وظایف زیر خواهد بود :

الف – تنظیم و ثبت موضوعات ارجاع شده به کمیته .

ب – تنظیم دستور جلسات و ارائه آن به اعضا پس از تائید رئیس کمیته و پیگیری مستمر و بموقع جلسات کمیته .

ج – تهیه متن صورتجلسات و اخذ امضاء از حاضرین 

د – ارتباط دائم با اعضای کمیته ، کارکنان سازمان و سایر اشخاص در زمینه مسائل فنی .

ه‍ – سایرامور مربوط به کمیته .

تبصره –دبیرکمیته از خدمات افراد دیگری در زمینه اجرای وظایف فوق زیر نظر خود استفاده خواهد نمود
خلاصه قانون SARABANES- OXLEY

– مدیرعامل ، مدیر مالی ، کنترلر و رئیس حسابداری تا یکسال قبل از انجام حسابرسی نباید در استخدام حسابرس بوده باشند .

– مدیران ارشد و مدیران رده بالا نمی توانند از شرکت وام بگیرند .

– هیئت مدیره و مدیران اجرایی باید معاملات سهام خود را تا قبل از دومین روزکاری . افشا کنند .

– فروش اوراق بهادار شرکت توسط مدیران ارشد و مدیران رده بالا در زمانی که اعضای صندوق بازنشستگی نمی توانند به اینکار مبادرت کنند . مننوع است .

– مدیر عامل و مدیر مالی ملزم اند بیانه ای شامل تاییدیه ی صحت صورت های مالی و افشاهای مندرج در آن و منصفانه بودن آن . صادر کنند .

– SEC ملزم شده که روش حسابداری شرکت ها را از لحاظ کفایت و مناسبت بررسی کند .

– مدیریت ملزم شده گزارش ” ایجاد و سنجش مرتب کنترل داخلی ” را ارائه کند و حسابرس باید در مورد این سنجه ها گزارش بدهد .

– هر شرکت باید اعلام کند آئین رفتار حرفه ای برای مدیران ارشد مالی دارد یا نه و محتویات آن را افشاءکند .

– تاثیر گذاری ، اعمال زور و فشار و تهدید با هدف متقلبانه و گمراه کردن حسابرس ، جرم تلقی می شود .

– SEC می تواند از انتخاب شدن بعضی افراد به عنوان هیئت مدیره یا مدیر اجرایی شرکتهای عضو جلوگیری کند .

– در صورتی که ظرف ۱۲ ماه بعد از انتشار . صورت های مالی با موارد قانونی مغایرت پیدا کند . مدیر عامل و مدیر مالی باید تمام پاداش ها و مبالغ سود های سهمی و سود حاصل از فروش اوراق بهادار حاصله را مسترد نمایند .

– اعضای کمیته حسابرسی نمی توانند غیر از آنچه به عنوان مدیر می گیرند از شرکت پولی دریافت کنند و نمی توانند به شرکت وابسته باشند .

– حداقل یکی از اعضای کمیته حسابرسی باید به مطالب مالی کاملا آشنا باشد .

– کمیته باید نظامنامه داشته باشد و آن را همراه گزارش سالانه ، ارائه کند .

– کمیته حسابرسی مسئول استخدام ، تعیین حق الزحمه و نظارت بر موسسه حسابرسی است .

– قانون تغییراتی را در استاندارد نویسی FASB لازم دانسته است .

– قانون ، هیئت نظارت حسابداری شرکت های عمومی آمریکایی ( PCAOB) را تحت نظر SEC  برای ثبت موسسات حسابرسی ، کنترل کیفیت ، اخلاق حرفه ای و استاندارد های استقلال ، بازرسی موسسات حسابداری و تحقیق و اعمال مقررات انضباطی علیه موسسات حسابداری ایجاد کرده است ، این هیئت باید موسسات را ملزم کند که مدارک پشتیبان اظهار نظرهای حرفه ای شان را ۷ سال نگهدارند .

– بازبینی سالانه کیفیت برای آن موسسات حسابرسی که بیش از ۱۰۰ عضو SEC را حسابرسی میکنند الزامی شده است .( سایر موسسات هر سه سال یکبار )

– فهرست خدماتی که حسابرس نمی تواند ارائه کند ( به مشتری حسابرسی ) توسعه یافته و به شرح زیر است  :

* خدمات حسابداری یا سایر خدمات مربوط به سوابق حسابداری یا صورت های مالی مشتری

* طراحی و اجرای سیستم اطلاعات مالی

* خدمات آماری

* حسابرسی داخلی

* کارگزاری یا دلالی ، مشاوره سرمایه گذاری یا خدمات بانک سرمایه گذاری

* خدمات قانونی ( حقوقی )

– شریک اصلی و شریک بازبین باید هر ۵ سال یکبار عوض شوند ( اثرات بالقوه الزام تعویض خود موسسه حسابرسی نیز هنوز در حال بررسی است )

– حسابرس باید مباحث مفصل و ساختاری با کمیته حسابرسی داشته باشد و طی آنها در خصوص روشهای حسابداری مخصوص و طرز برخورد با اطلاعات مالی که با مدیریت اجرایی بحث کرده ، گزارش بدهد و بگوید طرز عمل پیشنهادی خودش چه بوده است .

– کمیته حسابرسی مسوول بررسی موارد عدم توافق حسابرسی و مدیریت است و حسابرس ملزم است این موارد را به کمیته گزارش کند :

* مطالب مهم در خصوص اصول حسابداری و طرز ارائه صورت های مالی

* تحلیل های مدیریت و حسابرسی داخلی در مورد موارد مهم و قضاوت های بعمل آمده در صورت های مالی

* اثر نوآری های حسابداری و مقرراتی و ساختار های غیر ترازنامه ای

* گزارش درآمد ها به رسانه ها و اطلاعات مالی به تحلیل گران و موسسات رتبه بندی .

– قانون از سازمانهای خود انتظام مربوط می خواهد مقررات تضاد منافع برای تحلیل گرانی که سرمایه گذاری در اوراق بهادار را توصیه می کنند ، ایجاد کنند .

– قانون SEC  را ملزم کرده است که استاندارد های حداقل برای رفتار حرفه ای وکلا بگذارد .

– قانون SEC  را ملزم کرده مطالعاتی در جهت بررسی وضعیت بانک های سرمایه گذاری ، مشاوران سرمایه گذاری ، دلالان ، معامله گران و وکلایی که ممکنست در نادیده گرفتن قانون اوراق بهادار و تهیه صورتهای مالی گمراه کننده نقش داشته باشند صورت دهد .


۱٫  حسابرسی و بازرسی قانونی

الف) حسابرسی کلیه مؤسسات دولتی و حسابرسی و بازرسی شرکتهایی که صد در صد سرمایه آنها متعلق به دولت، وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی است. 

ب) حسابرسی و بازرسی قانونی شرکتهایی که بیش از پنجاه درصد سرمایه آنها متعلق به وزارتخانه ها، مؤسسات و یا شرکتهای دولتی باشد به تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی. 

پ) حسابرسی و بازرسی قانونی نهادهای انقلاب اسلامی در صورت تصویب مجمع یا بالاترین رکن آنها و سایر دستگاههایی که توسط مدیریت منتخب دولت اداره میشوند. 

ت) حسابرسی و بازرسی قانونی شرکتهای فرعی بانکها، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و سایر دستگاههایی که توسط مدیریت منتخب دولت اداره میشوند در صورت تصویب مجمع عمومی آنها. 

ث) حسابرسی طرحهای تملک داراییهای ثابت و سایر قراردادهای ایجاد دارایی ثابت ( ازقبیل بیع متقابل) مورد اجرا در دستگاههای بندهای (الف) و (ب) فوق. 

ج)حسابرسی عملیاتی آن دسته از شرکتها و طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای تحت رسیدگی سازمان که دارای اهمیت، حساسیت و یا حجم بالای عملیات هستند بر حسب ارجاع وزیر امور اقتصادی و دارایی. علاوه بر موادر مذکور، سازمان می تواند حسابرسی عملیاتی شرکتهایی را که به صورت اختیاری متقاضی حسابرسی عملیاتی هستند، متنا سب با ظرفیت خالی و امکانات موجود، انجام دهد. 

خرید و دانلود

با قیمت 4,000 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج