گردنبند مرغ آمین خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 127 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 10,000 تومان

دانلود رایگان پایان نامه بررسی ساخت جاده در ایران باستان-خرید اینترنتی پایان نامه بررسی ساخت جاده در ایران باستان-پایان نامه بررسی ساخت جاده در ایران باستان-دانلود رایگان مقاله بررسی ساخت جاده در ایران باستان

این فایل در۱۰۷صفحه قابل ویرایش برای شما تهیه شده است وبه موارد زیر می پردازد:
راه سازی-راه سازی-روسازی راه وترابری-سنگهای قابل مصرف در راه سازی-سنگهای مقاوم در برابر محلول ها وحرارت-قسمتهای مختلف یک راه
به توضیحات کاملتر در قسمت توضیحات تکمیلی توجه کنید

عملیات آماده‌سازی جاده‌ای بر روی زمین با عرضی مشخص است

به‌طوری‌که روندگان یا وسائط نقلیه بتوانند با گذر از آن از نقطه‌ای به

نقطهٔ دیگر برسند.

عملیات اصلی راهسازی عبارت‌اند از ساخت اساس، زیراساس و روسازی.

جدولکاری و نصب علائم راهنمایی و رانندگی هم در ساخت بسیاری از

راه‌ها اجرا می‌شود.

راه سازی ، روسازی راه و مهندسی ترابری :

از جمله تخصصهای مهم یک مهندس عمران، شناخت طرح و محاسبه زیر

سازی و روسازی راههاست. بدین منظور درسهایی جهت فراگیری مطلبی

نظیر : طراحی و اجرای راها شامل : مسیریابی، عملیات خاکی، مشخصه‌ها و

طرح هندسی راها در مسیرهای افقی و قایم، مشخصه‌های فنی انواع مصالح

راه و لایه‌های مختلف روسازی آن، همچنین روشهای طرح و اجرای

روسازیهای شنی و آسفالتی و نیز شبکه هاب حمل و نقل زمینی، دریایی و

هوایی و برنامه ریزیها و مدیریتهای حمل و نقل ارائه می‌گردند.

 

سنگهای قابل مصرف در راه سازی  :

سنگها در راه سازی مصارف متعدد دارند که از جمله این موارد پل سازی

، زیر سازی ، سنگفرش ، زیر ریل آهن و غیره است. انواع سنگهای آذرین ،

دگرگونی و رسوبی که واجد خصوصیتهای زیر باشند، در راه سازی قابل

استفاده خواهند بود.

  • مقاومت فشاری بیش از ۱۰۰ مگا پاسکال
  • ضریب نرم شدگی بیش از ۰٫۹
  • میزان جذب آب ، کمتر از ۱ درصد
  • وزن مخصوص بیش از ۲٫۳ گرم بر سانتیمتر مکعب.
  • مقاومت ضربه‌ای آن ۱۵ کیوگرم نیرو بر سانتیمتر مکعب باشد.
  • نداشتن کانیهای رسی ، گچ و مواد قابل حل در آب.
  • عدم آلتراسیون و هوازدگی در سنگ.

 

سنگهای قابل استفاده در تونلها و محیط های آبی :

در تونلها از گرانیت ، دیوریت ، گابرو و یا بازالت که مقاومت فشاری آنها

از ۱۰۰ مگا پاسگال باشد، استفاده می‌کنند. ویژگیهای سنگهای مصرفی در

محیط آب به شرح زیر است.

  • نداشتن کانیهای رسی ، گچ و مواد محلول در آب.
  • همگن بودن سنگ.
  • داشتن مقاومت در برابر فشارهای بالا.

 

سنگهای مقاوم در برابر محلول ها و حرارت  :

سنگهایی که در برابر اسیدها مقاومند، عبارتند از گرانیت ، دیاباز ، دیوریت

، کوارتزیت و بازالت.

سنگهای مقاوم در برابر محلولهای قلیایی عبارتند از سنگ آهک ،

دولومیت ، سنگ مرمر و منیزیت. سنگهایی که در شرایط حرارت بالا مقاوم

هستند عبارتند از بازالت ، دیاباز و توف. ویژگی مهم این سنگها داشتن

مقاومت فشاری بیش از ۱۰۰ مگا پاسگال است که میزان جذب آن حداکثر

به ۱ در صد می‌رسد.

زمین طبیعی بستر راه هرقدر که محکم باشد باز هم در مقابل تاثیر عوامل

جوی ، بخصوص هجوم آب و تغییرات دما و همچنین نیروهای وارده از

چرخ خودروها ، مقاومت نمی‌کند و

دیروز یا زود خراب می‌شوند. از اینرو است که معمولا به روی بستر طبیعی

راه ، استخوان بندی چند لایه و معمولا مقاوم و با دوامی ساخته می‌شود،

به نحوی که بتواند در مقابل تاثیر عوامل جوی و فشار حاصله از وسایل نقلیه

مقاومت نماید.

آنچه را که امروزه به نام راهسازی مدرن می‌شناسیم تکمیل یافته روشی است

که در قرن ۱۹ توسط فردی به نام مک آدام (M cAdam) ارائه گردید.

این شخص راه را از چند لایه خرده سنگی ، متشکل از ذرات دارای قطر

کمتر از ۶۸ میلیمتر (ریزتر از قلوه سنگ و لاشه سنگ) می‌ساخت و روی

آن را با لایه نازکی از مصالحی که می‌توانستند ذرات سنگی را به هم پیوند

دهند، می‌پوشانید. به نظر می‌رسد که مک آدام در ابتدا از سنگهای شکسته

ریز به عنوان مصالح پیوند دهنده سود می‌جسته و بعدها به جای آن لایه‌ای

از آسفالت یا بتن را بکار گرفته است. این نوع جاده سازی امروزه به نام

ماکادامی کرون نامیده می‌شود. مجموعه مورد بحث قادر است بار حاصل

از ترافیک را به نحوی به روی خاک پخش نماید که راه بر اثر مرور زمان

تغییر شکل نیابد.

 

خرید و دانلود

با قیمت 10,000 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج