خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 66 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 8,000 تومان
این فایل در ۲۱۰صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

در سالهاي  اخير  در ايران  مجموعه  هاي بسيار  متشكل  ازمجموعه هاي  فرهنگي – ورزشي  – تجاري  مخصوص  محصولات  ودستاوردهاي  محلي  و فروش  مستقيم  آنان به مردم  ساخته  و يا در دست  اجراست،  ولي  در  تمام اين مجموعه  ها يك خلأيي بين زندگی  دلخواه   يك فرد  و زندگي اجتماعي  او وجود دارد   و اگرچه  زندگي  خارج  از منزل  دنيايي  متفاوت  از درون است .  اما همين  ايجاد فاصله  است كه فرد  عدم اعتماد به نفس  پيدا مي كند، مي بينيد  كه نمي تواند   با محيط  ارتباط  برقرار كند 
– مفاهيم و اشكال  جهانگردي 
جهانگردي  Tourism  عبارت  از فعاليتهای  افرادي  كه براي استراحت، كار و ديگر  دلايل  به خارج  از محيط  خويش  سفر كرده و حداكثر  براي يكسال  متوالي  در آنجا اقامت  مي كنند.
۱-۱) اشکال جهانگردی:
در مورد  هر كشور  مشخص اشكال  زير از جهانگردي را مي توان از هم  متمايز  ساخت:
الف)  جهانگردي  بومي:  افراد مقيم يك منطقه كه تنها در داخل  همان منطقه  سفر مي كنند. (domestic tourism)
ب) جهانگردي  دورن مرزي : افراد غير  مقيم يك منطقه که در همان  منطقه سفر  مي كنند. (inbound  tourism)
ج‌) جهانگردي  برون مرزي  :  افراد مقيم  يك منطقه  كه به منطقه اي ديگر سفر  مي كنند. ( outbound tourism)
د) جهانگردان  داخلي:  جهانگردي  بومي  ودرون مرزي را در بر 
مي گيرد (internal  touism)
هـ )  جهانگردي  ملي:  جهانگردي  بومي و برون مرزي  را شامل مي شود. Natinal tourism))
 و)  جهانگردي  بين المللي :  شامل جهانگردي  درون مرزی و برون مرزي  (international  tourism)
به بياني  ديگر تمام مسافراني  (travelers)  كه به جهان گردي 
مي پردازند  ديدارگر  visitorers   اطلاق  مي شود.  ديدارگر  نيز بر حسب  گذراندن  حداقل  يك شب  دراقامتگاه  خصوصي  يا عمومي  محل مورد  بازديد  به شرح زير  طبقه بندي  ميشود.
۲-۱) انواع  جهانگردي  و انگیزه جهانگردان
جهانگردي  عموما  باهدفي  خاص صورت  ميگيرد  و شناخت  انواع جهانگردي  بر اساس  اهدافش  در بحث  انگيزش  جهانگردي  حائز اهميت  است.  انگيزة  جهانگردان  را در شش  نوع  مي توان  طبقه بندي كرد:
الف – جهانگردان قومي: اين نوع جهانگردي به منظور مشاهده سبك زندگي  افراد بومي  واقوام  مختلف  سفر مي كنند و فعاليتهاي  رايج آن شامل  ديدار  از منازل  افراد بومي، حضور  در اعياد  و جشنها  و يا شركت  در مراسم  مذهبي آنهاست.
ب – جهانگردي هنري:  آشنايي  با هنر ملل  ديگر  مهمترين  هدف اين جهانگردي  است . شناختن  هنرهاي دستي، موسيقي،  تماشاي تئاتر  و نمايشهاي  ملل و اقوام  مختلف  از  فعاليتهاي  مورد علاقة چنين جهانگردان  است.
ج – جهانگردان  تاريخي :  بازديد  از موزه ها ، مساجد،  كليساها  و ابنيه  تاريخي  كه خود  يادآور  شكوه  و عظمت  مناطق  باستاني  است از فعاليتهاي  ويژة  اين جهانگردان  مي باشد.
د – جهانگردان  طبيعت گرا:  سفر به نقاط  دور دست تايافتن  مكان مورد علاقه (مانند جهانگردان  قومي) وتاكيد بر جاذبه هاي  طبيعي  ومحيطي  از فعاليتهاي   جهانگردان   طبيعت گراست. اين جهانگردان  علاقمند  به شگفتيهاي  جهان چون  آبشارها، جنگلها، كوهستانها،  درياچه ها و ساير  جاذبه هاي  طبيعي  هستند  و فعاليتهاي  آنان شامل  ديدار  از چنين  محيطها و لذت بردن  از جلوه هاي  طبيعت است.
هـ  جهانگردان  تفريحي :  هدف  اصلي اين جهانگردان  استراحت  و تفريح  است و سفر  به مناطقي  با تسهيلاتي  براي بهره برداري  مورد توجه  آنان  بشمار  مي رود.
و – جهانگردان   كاري :  مقصود اصلي  چنين جهانگرداني  انجام بخشي  ازحرفه و كار  خود در مقصد بوده و چنين جهانگردان مي كوشند  تا فرصتهاي  ديگري فراهم نمايند  تا ضمن بهره گيري  ازمسافرت  به تفريح  و تفنن  و استراحت  نيز بپردازند.

۲- جهانگردي  و  صنعت توريسم 
فرهنگ  ازنظر  علم مردم شناسي  مجموعه اي  ازشناخت ها ،  اعتقادات و ارزشها  و تعليمات اجتماعي را در بر مي گيرد  و همزمان  شيوه هاي رفتاري مردم  را نيز شامل مي شود.  جشنها  و مراسم  مردمي ،  مطالعه ،  ديدن فيلم  ، ورزش  و … همگي  جزء رفتارهاي  مردمي اند . جملگي  اين رفتار ها كم و بيش  به يك آموزش عمومي ونوعي  ازصنعت  تبديل  شده‌اند. جهانگردي  نيز به نوبة خود  يكي از شيوه هاي  فرهنگي  مربوط به رفتارهاي  مردم است و ميدان  فعاليت و حوزة عمل آن  هر لحظه  در حال  گسترش  و تكوين  است.  در حقيقت  مي توان ادعا نمود  كه تمامي  فرهنگها  به بخشي  ازجهانگردي  منتج  مي شوند.

۱-۲) علل و انگيزه هاي  جهانگردي  و اهداف آن 
شيوه تازه زندگي  تحميلي، جهانگردي را بعنوان  ضرورتي  محسوس  و حتمي  براي حيات  فيزيكي و رواني ارائه  نموده است  كه از علت  يابي  و انگيزه هاي كلي آن ناشي ميشود. اگر انگيزه هاي  و علت يابي ها پاسخگوي نيازهايي چون  نياز به سياحت ، امنيت،  آزادي  و خود تاييدي  باشد  مي توان  علل جهانگردي  را  در موارد  زير جمع بندي كرد:
سلامت  فيزيكي  
گريز   و رهايي  بعنوان  ضرورتي  حتمي  در جهت  ايجاد  سلامت عقلي 
تفريح  و استراحت  بعنوان  رفتاري مشترك  با  جميع  مردم 
رهايي  از محيط كار
رهايي از فشار زندگي روزمره(فرارازحركات معمولي روزانه)
رهايي  از زندگي  سرشار  از تشنج شهر نشيني
در مجموع  جهانگردي  مي تواند سه  كار عمده  به انجام برساند :
استراحت تفريح ، پيشرفت 
۲-۲) جهانگردي  واوقات  فراغت 
جهانگردي  به معني  اخص  كلمه  با در اختيار  بودن «ايام فراغت»  ارتباط مستقيم  دارد.  اوقات   فراغت  نمايانگر  فضايي  از فعاليت  فردي و جمعي  است كه معمولا  ازساير فعاليتها برتر نمي باشد،  بلكه مجموعه اي از تفرجهاست.  با اينهمه  گفتني  است كه ايام  فراغت  سرماية عظيمي است  براي افراد  و جامعه.  جهانگردي  موقعيتي  است كه جوابگوي  يك سلسله   نيازهاي  فردي و اجتماعي  است و از طريق  منشاء  اصلي  خود  «جامعه  صنعتي»  مورد تاييد است.  در حقيقت  جامعه  صنعتي  بر روي  زندگي اقتصادي ، اجتماعي ،  فرهنگي و مذهبي  انسان  تاثير  عميق  گذاشته است  و يكي از  مهمترين  اين تحولات  اشاعة جهانگردي  فردي  و گروهي  است. بزبان  ساده تر  جهانگردي  را مي توان  در قالبهاي  زير مشخص  نمود:
الف- بعنوان   موقعيتي  براي گذراندن  تعطيلات   به منظور  بازيابي  انرژي  از دست رفته  كه ايام  فراغت  نيز ضرورت  خويش  را در قالب  آن  مي نماياند.  علاوه بر آن  بعنوان عامل  ايجاد تعادل  وتوازن  نيز متجلي مي گردد كه اين پديده  چه از طريق   ايجاد تعادل در نوع كار  و چه از طريق   فرار از زندگي متشنج  و توانفرسا  خود نمايي  ميكند .  بدينسان  معلوم  ميشود كه جهانگردي مستقيماً و بموازات  گسترش  و توسعه  ، «صنعت»  و «خدمات»  پيشرفت كرده است.
ب- بعنوان  موقعيتي در جهت رشد  فرهنگي  كه جهانگردي  سازمان يافته موقعيت  معتبر و والايي  در جهت رسيدن  به اهداف  فرهنگي است، زيرا جهانگردي  همزمان  پذيرنده  و آوردنده  ارزشها  و معيارهاي  جديد ومدرن  است.
۳-۲) جهانگردی روستايي
طي سالهاي  اخير ،  جهانگردي  روستايي  بعنوان  يك پديدة  قابل  اعتنا در صنعت  جهانگردي  مطرح شده  است . اما گسترش  آن در كشورهاي  مخلف  بايد با درنظر گرفتن  زمينه هاي مناسب و انجام كارهاي  تحقيقاتي  صورت گيرد.
روستاهاي كشور   از نظر موقعيت  و امكانات  بالقوه و بالفعل درسه گروه  به شرح  زير قابل  تعريف هستند:
گروه اول  روستاهايي هستند  كه  به لحاظ  موقعيت  خاص  جغرافيايي  مورد توجه هستند.
گروه دوم  روستاهايي هستند كه  داراي امتيازات  قابل توجهي  ازنظر جاذبه هاي  سياحتي  هستند،  اما به لحاظ  موقعيت  جغرافيايي  در معرض  بازديدهاي  مستمر از  سوي شهر نشينان  قرار نمي گيرند.
گروه سوم روستاهايي را تشكيل مي دهند كه خود و يا 
منطقه اي  كه درآن قرار  دارند داراي جاذبة سياحتي  بوده  و از اين رو بقولي  مورد لطف  جوامع شهري  و به تعبيري   درمعرض  تخريب  اجتماعي  و زير بنايي  ناشي  ازدادو ستد هاي  تعريف  نشدة  شهر نشينان  قرار دارند.
۴-۲) جهانگردي  و آب وهوا
بدون شك  كشورهايي  كه جاذب  توريست  هستند  در فصول  معيني  براي جهانگردی  مناسبند.  درحقيقت  آب و هوا  باعث فصلي  بودن پديده  جهانگردي است. آب وهواي  درزندگي  اقتصادي،  اجتماعي  وجهانگردي  موثر  مي باشد  و در فصولي  كه آب و هوا  مناسب است  جاذبة جهانگردي بيشتر است .
كشور ايران  با واقع شدن  درعرض جغرافيايي ميانه داراي  آب و هواي معتدل  و مناسب  بوده و با داشتن جذابيت  هاي متنوع  از جمله  كشورهاي  مهم در جذب  توريست  و جهانگرد  بشمار مي رود.
۵-۲) تاريخچه  و بررسي  ، صنعت  توريسم  در ايران 
ايران از لحاظ  صنعت  توريسم  به معناي  اعم  و جهانگردي  در منطقه خاورميانه  به معناي اخص  موقعيتي  حساس و  ممتاز  را دارا بوده  و از قديم  الايام  همواره  مورد توجه  جهانگردان  بوده ا ست.
اسناد و مدارك  موجود  نشان دهندة اين مطلب است كه از دوران  پيش از اسلام  بعضي  ازيونانيان  و روميان  به ايران سفر  مي كردند.  اما تا قبل از جنگ جهاني  دوم،  جهانگردي  در ايران  چندان رونقي  نداشته  ومحدود  به سياحان  و نويسندگاني بود كه  براي مطالعه  و يا تحقيق  به ايران  سفر  مي كردند  و از خود  آثاري  به نام  «سفرنامه»  به جاي  مي گذاشتند  
پس از جنگ جهاني  دوم بعلت  ايجاد  راههاي  ارتباطي  و وسايل  مسافرت  و ديگر  تسهيلات  توريستي،  ايران بصورت  يكي از كشورهاي  پذيرايي  جهانگردان  خارجي  درآمد.
ايران  كشوري  چهار فصل  با وسعتي  در حدود  165  هزار كيلومتر  مربع   و با آب وهوایي متنوع  و گوناگون  از لحاظ  جاذبه هاي  توريستي  يكي از  10 كشور بزرگ  جهان محسوب مي شود.
ايران از تاريخ  و فرهنگي  بسيار كهن  برخوردار بوده و هر نقطه  از آن  داراي  جاذبه هاي  توريستي  بسيار است  كه با  برنامه ريزي  و ايجاد  امكانات  درجهت  توريست  مي توان  همه ساله  درآمدهاي  بسياري  از اين  صنعت  بدست آورد.
۶-۲) اهداف  توسعه  صنعت توريسم  در ايران 
الف – تعادل فرهنگي  بين كشورها
ب – تحكيم روابط  بين كشورها 
ج – كسب  در آمد اقتصادي 
د – الگوي  توسعة  مناطق  محروم  در مناطقي  كه به لحاظ  كشاورزي  و صنعتي  اشباع  شده اند  براي تامين  اشتغال  نيروي  بيكار  مي توان  جهانگردي  را بسط  داد.
هـ) توزيع  عادلانة ثروت :  با گسترش  جهانگردي ،  درآمد  كشورهاي  توسعه يافته  به كشورهاي  در حال  توسعه  منتقل  ميشود.
    و ) پر كردن  اوقات فراغت 
ز‌) اشتغال  زايي 
 
۳) اوقات  فراغت  و تفريح 
۱-۳) مفهوم  اوقات  فراغت  وارزيابي  آن 
فرهنگ  جامعه شناسي ما  «اوقات فراغت»  را چنين  تعريف ميكند .  فراغت عبارت است از  وقت آزادي  كه پس  ازانجام  وظايف  واعمال  زندگي  بدست مي آيد.  اوقات فراغت  را گاه  اوقات  آزاد  و گاه اوقات  بيكاري  و يا فرصت  و زماني  كه پس از  انجام رسانيدن  كار و شغل  روزانه  باقي مي ماند دانسته اند.
فراغت  فعاليتي  است كه صرفنظر  از وظايف  شغلي خانوادگي ،  اجتماعي فرد  به ميل خود  و بمنظور  استراحت  و تجديد  قوا و سرگرمي  و يا وسيع تر  ساختن دانش  واعمال  استعدادهاي خلاقة  وجودش   به انجام  آن مي پردازد . در اوقات  فراغت  فرد همان 
مي كند  كه مي خواهد   درواقع  اين گفته  بيش از تمام  تعاريف بالا  معني  اوقات  فراغت  را روشن مي سازد.
اوقات فراغت  الزاما  به معني   افزايش  ايام تنبلي  و بيكاري  تعبير نمي شود  بلكه موقعيتي است براي «تبادل  حقيقي  و موثر كمال انسانيت» فرد مي تواند   در پاره اي  از اين  لحظات  آزادانه  در جهت  ترقي خويش  و بهبود  شرايط  همگان  نقش  سازنده  را ايفا نمايد.
 در زبان فارسي  معمولا  بجاي  فراغت  كلمة  تفريح را بكار 
مي برند.  از بدست آوردن   خوشي و لذت  و فراغت  به معناي آسايش،  آسودگي،  استراحت  و آرامش   بكار رفته  است اما اين معاني  بهيچ وجه  مفهوم  فراغت  نيست و نمي تواند  حتي بخش  اعظم  تعريفي  باشد  كه از فراغت  ميشود.
 فرانسويها  با بهره گيري  ازواژه  loisir  و انگليسي ها  با به خدمت  گرفتن  لغت  leisure  اوقات  فراغت  را چنين  تشريح  كرده اند:
فرصت  و زماني   كه پس از انجام  رساندن كار  و شغل  روزانه  به هدف  تامين نيازهاي  انسان باقي  مي ماند.  اوقات  فراغت  را در چهار  دسته مي‌توان  مورد ارزيابي  قرار داد:
الف) فراغت  يك شيوة رفتار  است كه مي توان  آن را در هر نوع  فعاليتي  يافت  حتي در كار شغلي،  مثلا   مي توان  ضمن كاركردن به موسيقي  گوش كرد.  اين ديدگاه   بيشتر روان شناسان  است تا جامعه  شناسانه .
ب) فراغت  را مي توان تنها  نسبت به كار شغلي  سنجيد  و فراغت  را به معني  كارنكردن  دانست.  اين ديدگاه  اقتصادي  فراغت است.
ج) سومين  ديدگاه  ، اجباري هاي  خانوادگي  را نيز  از فرا غت  مجزا می کند و بهنگام  فراغت  شخص هم از كار شغلي  و هم  از كار  خانگي  آسوده است.
د) چهارمين  ديدگاه  نسبت  به اوقات  فراغت  بيانگر  مدت زماني است  كه بوسيله جامعه برحسب رهايي  از اجبارهاي شغلي،  خانوادگي،  مذهبي و سياسي  به فرد اعطا  مي شود.
پس اوقات  فراغت  مدت زماني  است كه شخص  به استراحت  ، براي رفع خستگي،  به تفريح  براي رفع كسالت  و دلتنگي  و يا فعاليتهاي  انتخابي  براي رشد  وتوسعه  ظرفيتهاي  جسمي و روحي  خود مي پردازد.

۲-۳) تفريح  و  اوقات  فراغت  بعنوان  يك مسئله  اجتماعي كنوني 
بر اثر  كاهش ساعات كار  طي سالهاي  اخير، تفريح يا اوقات  فراغت  تبديل  به يك  مسئلة اجتماعي  گرديده و توجه بسياري  ازمحققان  را به خود  معطوف  داشته است.  مطالعات  اين دانشمندان  نشان مي دهد  مادام  كه نتوانستيم  به طور  عاقلانه  اوقات  روز افزون  بيكاري  خودمان  را بسر بريم .  چه در فرهنگ   و چه در شخصيت  ما اختلافي  روي خواهد داد.
افراد بشر،  طبعا  همواره  مايل به داشتن  اوقات بيكاري  بيشتر بوده اند. ليكن اینك مواجه  با اين خطر  شده اند  كه اوقات  فراغتشان  بيشتر  از آن است كه در خور  آنند  و بيم  آن مي رود  كه بر اثر  عدم توانايي  افراد اين اوقات  به طور عاقلانه  خطرات  بزرگي  براي خودشان  و جامعه  به وجود آورند   و به همين  جهت است  كه مسئله  گذراندن  ساعات بيكاري امروز  يكي از دشوارترين  مسايلي  است كه  تاكنون   اكثر  ملل جهان  به ويژه  باختريان  با آن مواجه  مي باشند.
جرج  لوند برگ  در  كتاب  خود به نام  «بي كاري  و مطالعه  آن در حومه» چنين  مي نگارد:  ايام فراغت  عبارت  از ايامي  است كه طي  آن ما  از روشن ترين  و رسمي ترين  وظايف  خود كه براي انجام شان  مزد مي‌گيريم  و يا اينكه  ملزم  به انجام آن هستيم  آزاد باشيم. مسئله بيكاري بر اثر پيشرفت  اختراعات  كه بيش از  پيش  كار انسان را کم  كرده اند  به وجود  آمده ا ست.
تحقيقات  عملي  روشن  مي كند  كه انسان  اوقات  بي كاري  خود را چگونه  با حداكثر  استفاده  بر سر برد  و  چگونگي  استفاده  از اوقات  بيكاري  تا اندازه اي  كيفيت  تمدن  ملتها  را روشن  مي كند.
هنري  پرات  فرچايلد  ، جامعه شناس  خاطر نشان مي كند. ما به يك  مرحله  از مدنيت  رسيده ايم كه درآن  مفهوم  بيكاري مانند روش  مانسبت  به كار  و فلسفه   مانسبت  به زندگي  بايدمورد  تجديد  نظر كامل  قرار گيرد .  ايام بيكاري  ايامي  كه  بايد  به خوشي  و تفريح  بگذرد  تنها زماني  حاصل است  كه زندگي  را شايسته  زندگي  كردن  مي سازد  و ايام ديگر  را ما تنها  ازآن لحاظ  تحمل  مي كنيم  كه در غني  ساختن  و با ارزش كردن  ايام بي كاري  و فراغت  ما اثر  دارند.

۳-۳) پژوهش  درمورد  سير تاريخي  تفريح  درايران 
همانطوري  كه ذكر  شد عوامل  موثري  كه موجب  تعيين  نوع  تفريحات  هر ملت  و قومي  ميشود  عبارتست از : 
الف ) شرايط اقليمي 
ب ) آداب  و مذهب 
ج ) قوانين  و مقررات 
در اينجا  بايد تكنولوژي   و ابداعات  صنعتي  را نيز  اضافه  نمود  چون اين عوامل  موجب  مي گردند  كه  وحدتي   در نوع  تفريحات  درتمام  نقاط  مختلف  دنيا  به وجود  آيد. حال بايد  مسير  تاريخي  هر يك  از عوامل  فوق  را مورد  بررسي  قرار  داد.

الف) شرايط اقليمي 
محدوديت  ها و عوارض  طبيعي  عامل موثر  در تعيين  تفريحات  مي باشند و تغييرات  نوع آن راموجب  مي شوند و شرايط  اقليمي  است كه در تفريحات  كوه نشينان   و مردم سواحل  دريا تغيير  ايجاد  نموده  و يا نوع  تفريحات  ساكنين  كنار جنگلها  را با هر دوي  آنها غير مشابه  ساخته است.  البته بشر  با ا ستفاده  از تكنولوژي  توا‌نسته  است  تا حدي  بر اين مشكلات  فايق آيد.

ب) آداب و مذهب 
 امروزه   قيود مذهبي  كمتر رعايت  شده و تحت نفوذ  تمدن غرب  تفريحات  و ورزشها  رايج گرديده  است واگر به نيم  قرن  گذشته  توجه گردد.  مشاهده مي شود  در شهرها  از استخرهاي  خانوادگي  و يا رستورانهاي  مدرن  و حتي  سينما  و اغلب  و سايل  تفريحات  مدرن اثري  وجود نداشت  و  جاي  آنها ميدان های  شبيه سازي   و نمايش  و شمايل  حجار  و پيشوايان  دين  و تكيه و قهوه خانه هاييكه  به وسيله نقالان  رونق  مي گرفت  معمول  بوده است.

ج) قوانين  و مقررات 
 قوانين  و مقررات  موجود  در اجتماع  به خصوص  آن قسمتي  كه مربوط  به كار و فرهنگ  مي باشد،  عامل موثري  براي  ايجاد  فرصتهاي  مناسب  براي تفريح كردن به شمار مي آيد.
در جوامع  اوليه تفريحات  بستگي كامل  بامذهب  داشت  و غالب  اوقات  جزيي  از مراسم  مذهبي بود همين  اصول  درمورد  گذشته  بسياري  از ملل  متمدن  و حتي  در مورد  بسياري  از جوامع  روستايي  و طايفه اي  امروزي  نيز مصداق  دارد و   دربسياري   از موارد  در جوامع  شهر نشين  ارتباط  بين تفريح  و مذهب  مشهود است.
از دير زمان كاروان ها و جشن هاي مذهبي  توام  با بازي  و آواز  و رقص  و نمايش  و مراسم  سرور  و شادماني  بوده  و از اين راه براي   تفريح   و سرگرمي   توده ها  امكانات  فراوان  به وجود  آمده است.  اجراي مراسم  به خصوص  براي  خاطر  حوادث مهم زندگي  خانوادگي  يا اجتماعي  از قبيل  تولد،  به سن بلوغ   رسيدن ،  ازدواج ، مرگ،  بذر افشاني ، درو  ، شكار  غالبا  جنبه مذهبي  به خود مي گيرد  و فرصتي  براي تفريح  و ابراز  نشاط و  شادماني  به افراد  عامي  مي‌دهد. اما استفاده  از ساعات  بي كاري  بر طبق  نقشه منظم  قبلي براي  تفريح و خوشگذراني، تنها در جوامعي  كه پيشرفت  كامل كرده‌اند  و منقسم  به طبقات  مختلف  اجتماعي  است وجود دارد  و در چنين  جوامع  نيز تنها  طبقات مهم  و ممتاز  مي توانند  از اين تفريحات  بهره مند  گردند .

۴-۳) فعاليتهاي  تفريحي  در قرون جديد
تنها پس از شروع انقلاب  صنعتي  و  پيدايش  دموكراسي  نوين بود  كه تفريح  و سرگرمي  جزو زندگي  مردم عادي  قرار  گرفت.  انقلاب  صنعتي  موجب آن  گرديد  كه اوقات  بي كاري و استراحت  توده ها  افزايش يابد. گذشته  از اين دموكراسي با  اشاعة اصل  مساوات  بين افراد  يك جامعه  سدهاي موجود  بين اشراف و طبقة عادي  را در هم شكست  و فعاليتهاي  تفريحي و مخصوصا ورزش، اهميت  بيشتري  در زندگي  تودة  مردم  كسب كرد  واينك ، ورزش  و تفريح ،  جزو  حقوق  مسلم افراد  محسوب مي‌شوند.
پيشرفت  و توسعة خارق العاده  بازي هاي قهرماني  يكی از پديده‌هاي جالب تفريحات  جديد بشمار  مي رود.  اگر چه  تعليم  ورزش  در اوايل  قرن گذشته آغاز شد، لكن تنها  در سالهاي  اوليه  اين قرن  بود كه اين نوع تفريح جنبة عمومي يافت.  شرايط  نوين اجتماعي  ، مساعد  براي تعليم  ورزش بود.  ليكن  بايستي  در روش  مردم نسبت  به تفريحات   نيز تغييراتي  روي دهد  و اينك  اين تغييرات  صورت نگرفته است .  به تدريج  عموم  مردم  حتي كساني  كه ورزش  را به منزلة اتلاف  وقت و حتي كاري  مكروه  مي دانستند  پي بردند  كه تفريح   جسماني  و ورزش  فعاليت  مطبوع  وحتي لازم  و ضروري براي انسان  است.

خرید و دانلود

با قیمت 8,000 تومان
  • انتشار : ۱۷ فروردین ۹۵
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج