گردنبند مرغ آمین خرید vpn امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 153 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 8,500 تومان

دانلود رایگن تحقیق انردی-خرید اینترنتی تحقیق جهانگردی-دانلود رایگان مقاله جهانگردی-حقیق هاگردی

این فایل در ۲۱۰صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:
اشکال جهانگردی:
در مورد  هر كشور  مشخص اشكال  زير از جهانگردي را مي توان از هم  متمايز  ساخت:
الف)  جهانگردي  بومي:  افراد مقيم يك منطقه كه تنها در داخل  همان منطقه  سفر مي كنند. (domestic tourism)
ب) جهانگردي  دورن مرزي : افراد غير  مقيم يك منطقه که در همان  منطقه سفر  مي كنند. (inbound  tourism)
ج‌) جهانگردي  برون مرزي  :  افراد مقيم  يك منطقه  كه به منطقه اي ديگر سفر  مي كنند. ( outbound tourism)
د) جهانگردان  داخلي:  جهانگردي  بومي  ودرون مرزي را در بر 
مي گيرد (internal  touism)
هـ )  جهانگردي  ملي:  جهانگردي  بومي و برون مرزي  را شامل مي شود. Natinal tourism))
 و)  جهانگردي  بين المللي :  شامل جهانگردي  درون مرزی و برون مرزي  (international  tourism)
به بياني  ديگر تمام مسافراني  (travelers)  كه به جهان گردي 
مي پردازند  ديدارگر  visitorers   اطلاق  مي شود.  ديدارگر  نيز بر حسب  گذراندن  حداقل  يك شب  دراقامتگاه  خصوصي  يا عمومي  محل مورد  بازديد  به شرح زير  طبقه بندي  ميشود.
۲-۱) انواع  جهانگردي  و انگیزه جهانگردان
جهانگردي  عموما  باهدفي  خاص صورت  ميگيرد  و شناخت  انواع جهانگردي  بر اساس  اهدافش  در بحث  انگيزش  جهانگردي  حائز اهميت  است.  انگيزة  جهانگردان  را در شش  نوع  مي توان  طبقه بندي كرد:
الف – جهانگردان قومي: اين نوع جهانگردي به منظور مشاهده سبك زندگي  افراد بومي  واقوام  مختلف  سفر مي كنند و فعاليتهاي  رايج آن شامل  ديدار  از منازل  افراد بومي، حضور  در اعياد  و جشنها  و يا شركت  در مراسم  مذهبي آنهاست.
ب – جهانگردي هنري:  آشنايي  با هنر ملل  ديگر  مهمترين  هدف اين جهانگردي  است . شناختن  هنرهاي دستي، موسيقي،  تماشاي تئاتر  و نمايشهاي  ملل و اقوام  مختلف  از  فعاليتهاي  مورد علاقة چنين جهانگردان  است.
ج – جهانگردان  تاريخي :  بازديد  از موزه ها ، مساجد،  كليساها  و ابنيه  تاريخي  كه خود  يادآور  شكوه  و عظمت  مناطق  باستاني  است از فعاليتهاي  ويژة  اين جهانگردان  مي باشد.
د – جهانگردان  طبيعت گرا:  سفر به نقاط  دور دست تايافتن  مكان مورد علاقه (مانند جهانگردان  قومي) وتاكيد بر جاذبه هاي  طبيعي  ومحيطي  از فعاليتهاي   جهانگردان   طبيعت گراست. اين جهانگردان  علاقمند  به شگفتيهاي  جهان چون  آبشارها، جنگلها، كوهستانها،  درياچه ها و ساير  جاذبه هاي  طبيعي  هستند  و فعاليتهاي  آنان شامل  ديدار  از چنين  محيطها و لذت بردن  از جلوه هاي  طبيعت است.
هـ  جهانگردان  تفريحي :  هدف  اصلي اين جهانگردان  استراحت  و تفريح  است و سفر  به مناطقي  با تسهيلاتي  براي بهره برداري  مورد توجه  آنان  بشمار  مي رود.
و – جهانگردان   كاري :  مقصود اصلي  چنين جهانگرداني  انجام بخشي  ازحرفه و كار  خود در مقصد بوده و چنين جهانگردان مي كوشند  تا فرصتهاي  ديگري فراهم نمايند  تا ضمن بهره گيري  ازمسافرت  به تفريح  و تفنن  و استراحت  نيز بپردازند.

۲- جهانگردي  و  صنعت توريسم 
فرهنگ  ازنظر  علم مردم شناسي  مجموعه اي  ازشناخت ها ،  اعتقادات و ارزشها  و تعليمات اجتماعي را در بر مي گيرد  و همزمان  شيوه هاي رفتاري مردم  را نيز شامل مي شود.  جشنها  و مراسم  مردمي ،  مطالعه ،  ديدن فيلم  ، ورزش  و … همگي  جزء رفتارهاي  مردمي اند . جملگي  اين رفتار ها كم و بيش  به يك آموزش عمومي ونوعي  ازصنعت  تبديل  شده‌اند. جهانگردي  نيز به نوبة خود  يكي از شيوه هاي  فرهنگي  مربوط به رفتارهاي  مردم است و ميدان  فعاليت و حوزة عمل آن  هر لحظه  در حال  گسترش  و تكوين  است.  در حقيقت  مي توان ادعا نمود  كه تمامي  فرهنگها  به بخشي  ازجهانگردي  منتج  مي شوند.

۱-۲) علل و انگيزه هاي  جهانگردي  و اهداف آن 
شيوه تازه زندگي  تحميلي، جهانگردي را بعنوان  ضرورتي  محسوس  و حتمي  براي حيات  فيزيكي و رواني ارائه  نموده است  كه از علت  يابي  و انگيزه هاي كلي آن ناشي ميشود. اگر انگيزه هاي  و علت يابي ها پاسخگوي نيازهايي چون  نياز به سياحت ، امنيت،  آزادي  و خود تاييدي  باشد  مي توان  علل جهانگردي  را  در موارد  زير جمع بندي كرد:
سلامت  فيزيكي  
گريز   و رهايي  بعنوان  ضرورتي  حتمي  در جهت  ايجاد  سلامت عقلي 
تفريح  و استراحت  بعنوان  رفتاري مشترك  با  جميع  مردم 
رهايي  از محيط كار
رهايي از فشار زندگي روزمره(فرارازحركات معمولي روزانه)
رهايي  از زندگي  سرشار  از تشنج شهر نشيني
در مجموع  جهانگردي  مي تواند سه  كار عمده  به انجام برساند :
استراحت تفريح ، پيشرفت 
۲-۲) جهانگردي  واوقات  فراغت 
جهانگردي  به معني  اخص  كلمه  با در اختيار  بودن «ايام فراغت»  ارتباط مستقيم  دارد.  اوقات   فراغت  نمايانگر  فضايي  از فعاليت  فردي و جمعي  است كه معمولا  ازساير فعاليتها برتر نمي باشد،  بلكه مجموعه اي از تفرجهاست.  با اينهمه  گفتني  است كه ايام  فراغت  سرماية عظيمي است  براي افراد  و جامعه.  جهانگردي  موقعيتي  است كه جوابگوي  يك سلسله   نيازهاي  فردي و اجتماعي  است و از طريق  منشاء  اصلي  خود  «جامعه  صنعتي»  مورد تاييد است.  در حقيقت  جامعه  صنعتي  بر روي  زندگي اقتصادي ، اجتماعي ،  فرهنگي و مذهبي  انسان  تاثير  عميق  گذاشته است  و يكي از  مهمترين  اين تحولات  اشاعة جهانگردي  فردي  و گروهي  است. بزبان  ساده تر  جهانگردي  را مي توان  در قالبهاي  زير مشخص  نمود:
الف- بعنوان   موقعيتي  براي گذراندن  تعطيلات   به منظور  بازيابي  انرژي  از دست رفته  كه ايام  فراغت  نيز ضرورت  خويش  را در قالب  آن  مي نماياند.  علاوه بر آن  بعنوان عامل  ايجاد تعادل  وتوازن  نيز متجلي مي گردد كه اين پديده  چه از طريق   ايجاد تعادل در نوع كار  و چه از طريق   فرار از زندگي متشنج  و توانفرسا  خود نمايي  ميكند .  بدينسان  معلوم  ميشود كه جهانگردي مستقيماً و بموازات  گسترش  و توسعه  ، «صنعت»  و «خدمات»  پيشرفت كرده است.
ب- بعنوان  موقعيتي در جهت رشد  فرهنگي  كه جهانگردي  سازمان يافته موقعيت  معتبر و والايي  در جهت رسيدن  به اهداف  فرهنگي است، زيرا جهانگردي  همزمان  پذيرنده  و آوردنده  ارزشها  و معيارهاي  جديد ومدرن  است.
۳-۲) جهانگردی روستايي
طي سالهاي  اخير ،  جهانگردي  روستايي  بعنوان  يك پديدة  قابل  اعتنا در صنعت  جهانگردي  مطرح شده  است . اما گسترش  آن در كشورهاي  مخلف  بايد با درنظر گرفتن  زمينه هاي مناسب و انجام كارهاي  تحقيقاتي  صورت گيرد.
روستاهاي كشور   از نظر موقعيت  و امكانات  بالقوه و بالفعل درسه گروه  به شرح  زير قابل  تعريف هستند:
گروه اول  روستاهايي هستند  كه  به لحاظ  موقعيت  خاص  جغرافيايي  مورد توجه هستند.
گروه دوم  روستاهايي هستند كه  داراي امتيازات  قابل توجهي  ازنظر جاذبه هاي  سياحتي  هستند،  اما به لحاظ  موقعيت  جغرافيايي  در معرض  بازديدهاي  مستمر از  سوي شهر نشينان  قرار نمي گيرند.
گروه سوم روستاهايي را تشكيل مي دهند كه خود و يا 
منطقه اي  كه درآن قرار  دارند داراي جاذبة سياحتي  بوده  و از اين رو بقولي  مورد لطف  جوامع شهري  و به تعبيري   درمعرض  تخريب  اجتماعي  و زير بنايي  ناشي  ازدادو ستد هاي  تعريف  نشدة  شهر نشينان  قرار دارند.
۴-۲) جهانگردي  و آب وهوا
بدون شك  كشورهايي  كه جاذب  توريست  هستند  در فصول  معيني  براي جهانگردی  مناسبند.  درحقيقت  آب و هوا  باعث فصلي  بودن پديده  جهانگردي است. آب وهواي  درزندگي  اقتصادي،  اجتماعي  وجهانگردي  موثر  مي باشد  و در فصولي  كه آب و هوا  مناسب است  جاذبة جهانگردي بيشتر است .
كشور ايران  با واقع شدن  درعرض جغرافيايي ميانه داراي  آب و هواي معتدل  و مناسب  بوده و با داشتن جذابيت  هاي متنوع  از جمله  كشورهاي  مهم در جذب  توريست  و جهانگرد  بشمار مي رود.
۵-۲) تاريخچه  و بررسي  ، صنعت  توريسم  در ايران 
ايران از لحاظ  صنعت  توريسم  به معناي  اعم  و جهانگردي  در منطقه خاورميانه  به معناي اخص  موقعيتي  حساس و  ممتاز  را دارا بوده  و از قديم  الايام  همواره  مورد توجه  جهانگردان  بوده ا ست.
اسناد و مدارك  موجود  نشان دهندة اين مطلب است كه از دوران  پيش از اسلام  بعضي  ازيونانيان  و روميان  به ايران سفر  مي كردند.  اما تا قبل از جنگ جهاني  دوم،  جهانگردي  در ايران  چندان رونقي  نداشته  ومحدود  به سياحان  و نويسندگاني بود كه  براي مطالعه  و يا تحقيق  به ايران  سفر  مي كردند  و از خود  آثاري  به نام  «سفرنامه»  به جاي  مي گذاشتند  
پس از جنگ جهاني  دوم بعلت  ايجاد  راههاي  ارتباطي  و وسايل  مسافرت  و ديگر  تسهيلات  توريستي،  ايران بصورت  يكي از كشورهاي  پذيرايي  جهانگردان  خارجي  درآمد.
ايران  كشوري  چهار فصل  با وسعتي  در حدود  165  هزار كيلومتر  مربع   و با آب وهوایي متنوع  و گوناگون  از لحاظ  جاذبه هاي  توريستي  يكي از  10 كشور بزرگ  جهان محسوب مي شود.
ايران از تاريخ  و فرهنگي  بسيار كهن  برخوردار بوده و هر نقطه  از آن  داراي  جاذبه هاي  توريستي  بسيار است  كه با  برنامه ريزي  و ايجاد  امكانات  درجهت  توريست  مي توان  همه ساله  درآمدهاي  بسياري  از اين  صنعت  بدست آورد.
۶-۲) اهداف  توسعه  صنعت توريسم  در ايران 
الف – تعادل فرهنگي  بين كشورها
ب – تحكيم روابط  بين كشورها 
ج – كسب  در آمد اقتصادي 
د – الگوي  توسعة  مناطق  محروم  در مناطقي  كه به لحاظ  كشاورزي  و صنعتي  اشباع  شده اند  براي تامين  اشتغال  نيروي  بيكار  مي توان  جهانگردي  را بسط  داد.
هـ) توزيع  عادلانة ثروت :  با گسترش  جهانگردي ،  درآمد  كشورهاي  توسعه يافته  به كشورهاي  در حال  توسعه  منتقل  ميشود.
    و ) پر كردن  اوقات فراغت 
ز‌) اشتغال  زايي 
 
۳) اوقات  فراغت  و تفريح 
۱-۳) مفهوم  اوقات  فراغت  وارزيابي  آن 
فرهنگ  جامعه شناسي ما  «اوقات فراغت»  را چنين  تعريف ميكند .  فراغت عبارت است از  وقت آزادي  كه پس  ازانجام  وظايف  واعمال  زندگي  بدست مي آيد.  اوقات فراغت  را گاه  اوقات  آزاد  و گاه اوقات  بيكاري  و يا فرصت  و زماني  كه پس از  انجام رسانيدن  كار و شغل  روزانه  باقي مي ماند دانسته اند.
فراغت  فعاليتي  است كه صرفنظر  از وظايف  شغلي خانوادگي ،  اجتماعي فرد  به ميل خود  و بمنظور  استراحت  و تجديد  قوا و سرگرمي  و يا وسيع تر  ساختن دانش  واعمال  استعدادهاي خلاقة  وجودش   به انجام  آن مي پردازد . در اوقات  فراغت  فرد همان 
مي كند  كه مي خواهد   درواقع  اين گفته  بيش از تمام  تعاريف بالا  معني  اوقات  فراغت  را روشن مي سازد.

خرید و دانلود

با قیمت 8,500 تومان
  • انتشار : ۱۸ فروردین ۹۵
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج