امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 95 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 5,500 تومان
این فایل در ۳۵صفحه قابل ویرایش تهیه شده وشامل موارد زیر است:

ايران خودرو يا ايران ناسيونال سابق ابتدا در اوايل دهه ۴۰ با ورود كليه قطعات از خارج ميني بوس كومر را با ظرفيت ۱۲ سرنشين و به تعداد ۱۰۰ دستگاه توليد كرد كه متاسفانه هم اكنون نمونه اي از آن وجود ندارد.
ايران ناسيونال در سال ۱۳۴۵ با عقد قرار دادي با كمپاني كرايسلر انگلستان امتياز سواري هيلمن هانتر را بدست آورده و در سال ۴۶ تاسيسات خودروسازي پيكان با ظرفيت سالانه ۶ هزار دستگاه استقرار يافت در سال ۵۴ بدليل قديمي بودن پيكان تصميم گرفته شد توليد آن متوقف شود كه به علت همزماني با انقلاب بدون نتيجه ماند.
در واقع پيكان اولين تجربه ايران از توليد خودرو انبوه بود در ابتدا كليه قطعات اين خودرو از تالبوت انگلستان خريداري و فقط در ايران عمليات مونتاژ، جوشكاري و رنگ آميزي روي ان صورت مي گرفت. از سال ۱۳۴۷ ايران خودرو ساخت بسياري از قطعات از جمله قالب اتاق، بدنه و درب ها و صندلي و …. را در ايران آغاز كرده و تا جايي پيش رفت كه هم اكنون ۹۸ در صد آن را در داخل كشور مي سازد اين خودرو طي سه دهه عمر خود در ايران د رمدلهاي كار، دولوكس، تاكسي، جوانان، وانت و استيشن توليد شده است. از ديگر توليدات ايران خودرو ناسيونال خودرو سواري هيلمن با موتور اونجر بود كه شباهت زيادي به پيكان داشته و فقط طي سالهاي ۵۷-۵۵ توليد شد.
در نهايت پس از جنگ و در سالهاي ۶۵ خط توليد پيكان كلاً از تالبوت خريداري و به ايران انتقال يافت و اكنون نيز توليد مي شود. اما از سوي ديگر شركت ايران خودرو كه در اواسط ۵۰ درنظر داشت تا خط توليد پژو را وارد كرده و با وقوع انقلاب و جنگ اين تصميم را تا سال ۹۹ به عقب انداخته بود و با پايان جنگ همكاريهاي گسترده اي را با پژو آغاز كرد و در سال ۶۹ اين خودرو با همكاري پژو و دو محصول پيكان ۱۸۰۰ با موتور پژو ۴۰۵ و پژو ۴۰۵ GL كه به عنوان خودرو سال ۱۹۸۷ جايگزين پژو ۴۰۵ GL شد. ايران خوردو در سال ۷۷ پيكان آردي با تركيب موتور پيكان و اتاق پژو ۴۰۵GL و در سال ۷۸ پيشرفته ترين خودرو و توليديش يعني پرشيا را به همراه استيشن ۴۰۵ GLX به بازار به عرضه كرد و همچنين در سال ۷۰ تعدادي محدود پژو ۲۰۵ به طور آزاميشي توليد كرد. و در ادامه فعاليتهاي خود خودروي ملي سمند را در اواسط سال ۸۰ در عيد سعيد غدير خم به وسيله رئيس جمهور خط توليد آن افتتاح شد و در اوايل ۸۱ سري جديد آن به بازار عرضه شد.
نمايندگي مجاز ايران خودرو كاشان
نمايندگي مجاز ايران خودروكاشان يكي از نمايندگي مجاز ايران خودرو است كه در انتهاي خيابان طالقاني واقع شده است اين نمايندگي در تاريخ۲۸/۱۱/۷۷بوسيله شخصي به نام نامي تاسيس شد و داراي ۱۰۵۰متر مربع مساحت و با سرمايه اي اوليه حدود ۱۵۰ ميليون تومان (كه البته هم اكنون براي تاسيس نمايندگي مجاز ايران خودرو بايد سرمايه اي حدود ۳۰۰ ميليون تومان شخصص موسس داشته باشد )تاسس شد. اين مركز در بدو تاسيس با ۱۰ نفر پرسنل شروع به كار كرده است و بنا به گفته موسس آن هدف از تاسيس اين مركز اولا ً خدمت به مردم و ثانياً نبود نمايندگي مجاز ايران خودرو در اين شهر بوده است اين مركز در روز حدوداً ۸ ساعت باز بوده (جز موارد استثنا) و در روزهاي تعطيل رسمي هم اين مركز تعطيل مي باشد.
 
نمودار سازماني تشكيلات 
اين نمايندگي داراي بخشهاي مختلفي است كه در زير به صورت اجمالي توضيحاتي درباره آنها مي دهيم.
بخش اداري : در اين بخش كارهاي حسابداري مربوط به خريد و فروش خودرو و سند زدن براي ماشينها و گرفتن اجرت از مشتريان است در اين بخش تمام بخشنامه هايي كه از طرف ايران خودرو ارسال مي شود به صورت فكس و يا تلفني يا نامه اي ابلاغ مي شود گرفته و در اختيار مدير عامل و مدير نمايندگي قرار مي گيرد و مسئول اين بخش آقاي نامي است كه كار سند زدن و گرفتن اجرت و گارانتي با ايشان مي باشد و مسئول كارگاه تعميرات آقاي رمضانعلي محمدي مي باشد.
بخش فني : مسئول اين بخش كه همان كارشناس فني است آقاي محمدي است كه مسئول اين بخش بايد حداقل داراي مدرك فوق ديپلم فني خودرو و يا صنايع اتومبيل باشد در اين بخش كارهاي فني خودرو عيب و ايرادهاي خودرو را بر طرف مي كنند و اين بخش داراي يك سالن براي تعمير ماشينها و يك اتاق براي پذيرش ماشين و يك اتاق هم به عنوان رختكن و استراحتگاه استفاده مي شود سالن تعمير داراي ۸ چاله سرويس و دو جك بزرگ هيدروليكي و چند جك كوچك براي بلند كردن ماشين و دستگاه بالانس و دستگاه تنظيم فرمان و دستگاه تنظيم موتور و سوخت ماشين است. و به اضافه آچار ها وديگرلوازم مورد نياز تعمير ماشين است. در اتاق پذيرش يك منشي وجود دارد كه ماشينها را پذيرش و به استاد كار مربوطه تحويل مي هد و براي ماشين يك كارت صادر مي كند كه در اينكارت نوع خودرو مدل (شماره شهرباني، نام و نام خانودگي صاحب ماشين، شماره موتور، مقدار كار كرد ماشين، آدرس و تلفن، شماره شاسي، تاريخ تحويل از كارخانه و تاريخ پذيرش درج شده است) البته يادآور شوم كه اگر مدت گارانتي ان تمام نشده باشد (براي پيكان ۲۰۰۰۰ كيلومتر ) و پژو و سمند ۲ تا ۳ سال تمام كارهاي كه براي ماشين انجام مي دهند مجاني است. و يك سالن استراحتگاه و رختكن هم وجود دارد شاگردان و استادكاران وسايل خود را آنجا گذاشته و لباسهايشان را عوض مي كنند و هم افرادي كه در اين بخش كار ميكنند بايد استاد كاران حداقل بايد تجربه و سابقه كافي داشته باشند و براي شاگردان حداقل داشتن ديپلم فني الزامي است.
بخش خدماتي : كه در اين بخش ثبت نامها براي ماشين انجام مي شود و داراي يك نمايشگاه كوچك از محصولات ايران خودرو است و يك قسمت آن هم بخش فروش آن هم بخش فروش لوازم يدكي خودرو است و براي اينكه مشتري ديگر سرگردان نشود اين بخش را تاسيس كرده اند و بخش فني و اين بخش در كنار هم هستند و اگر مشتري وسيله اي نياز داشته باشد در هنگام تعمير كارت نوشته شده براي ماشين برده و جنس را تحويل مي گيرد و در آخر قيمت آن در تصويه حساب لحاظ مي شود. در اين بخش هم دو نفر كار مي كنند و يك عدد كامپيوتر است كه كالاهاي فروخته شده را در داخل آن ثبت كرده و بعداً حسابرسي مي كنند.
بخش مديريتي : كه مسئول اين بخش همان مدير عامل شركت است كه آقاي نامي است و به همه قسمتها نظارت كرده و كارها را زير نظر دارد و به كار بخش داخلي شركت نيز به عهده خود ايشان است كه بر كارهاي فني انجام شده روي ماشينها نيز نظارت دارند. و مدير عامل همكاري هاي نظارتي دارند و هم در جلسه هايي كه از طرف ايران خودرو و كلاسهاي مديريتي كه برگزار مي شود شركت مي كنند.
در آخر بايد خاطر نشان كنم كه شركت ايران خودرو براي استادكاران و تكنسينهاي خود كلاسهاي آموزشي هم برقرار مي كند و درهر نوبت نمايندگيها استادكاران و تكنسينهاي خود را براي گذراندن اين دوره هاي مي فرستد و به تجربه و تخصص آنها مي افزايند و با امتحاني كه در اخر هر دوره از انها مييگيرند مدرك درجه ۱و ۲و يا سه به انها مي دهند حال اگر مدرك درجه ۱و ۲ بگيرند هزينه آن كلاسها بر عهده نمايندگي است كه بايد بپردازدو اگر مدرك درجه ۳ بگيرند بايد خود استادكارن و يا تكنسينها بپردازند.
نوع محصولات توليدي و خدماتي : در نمايندگي ايران خودروي كاشان تعمير محصولات ايران خودرو از قبيل پيكان انواع پژوها RD,405, 206، پرشيا و پارس و خودروهاي سمند انجام مي شود و ثبت نام براي انواع  محصولات ايران خودرو انجام مي شود و از خدمات ديگري كه اين مركز ارائه مي دهد فروش لوازم يدكي و يك نمايشگاه اتومبيل كه همان محصولات ايران خودرو است. بنا به گفته مدير عامل شركت سياستهاي شركت به سياستهاي شركت ايران خودرو است. و اگر در آينده بخوهد شركت را توسعه دهند  قسمت فني آن را بيشتر توسعه خواهند داد و با اضافه كردن وسايل و تجهيزات افزايش نيروي كار خواهند بود.
ارزيابي بخشهاي مرتبط با رشته عملي كار آموز : درواحد فني نمايندگي بيشتر كارهايي تعميراتي  انجام مي شد بيشترمطالبي كه در دانشگاه به طور تئوري خوانده بودم و كمي هم به طور عملي كار كرده بودم در انجا بيشتر به طور عملي كار كردم و باز و بسته كردن قطعات و آشنايي بيشتر با انها پيدا كردم و از نظر عملي مهارت بيشتري پيدا كردم. بنده در اين نمايندگي بيشتر وقت خود را در قسمت فني گذرانده ام و در كنار استادكاران مختلف به افزايش تجربه خود كوشش كردم و چيزهايي هم بلد نبوده ام از  استاد كاران سئوال كردم و نكات كليدي كار انها را در حد توان و وقت ياد گرفته ام و بعد از يكي دو هفته با آشنايي كامل با ان محيط زير دست اندركاران كار كرده و خودم به تنهايي اقدام به باز و بسته كردن وسائل كرده ام در اين نمايندگي بنده با وسايل كه در دانشگاه موجود نبود است آشنا شدم (دستگاه تنظيم موتور به طور كامپيوتري و تنظيم سوخت و دستگاه تنظيم فرمان )و با مراحل  تعمير ماشين و نكات ايمني و اخلاقي آنجا آشنا شده ام و تجربه داشتن رفتار و برخورد مناسب با مشتريان را ياد گرفته ام. در قسمت خدماتي و جايي كه لوازم يدكي ماشينها در آنها به فروش مي رسيد من بيشتر با قطعات آشنا شده ام و در بخش فني با طرز كار آنها جا گذاشتن آنها در ماشين و باز و بسته كردن آنها در روي ماشين آشنا شده ام.
دستگاه تنظيم موتور و سوخت به طور اتوماتيك 
دستگاه تنظيم موتور داراي يك عدد كامپيوتر و تعداد سيستمهاي جانبي و چراغ دلكو است. اين دستگاه داراي ۶ عدد سيم كه دو تاي آنها به كويل وصل مي شود و دو تاي از انها به باطري و يكي به واير سيلندر اول وديگري به واشر برجك دلكو وصل مي شود.
در اين كامپيوتر يك برنامه خود آزماي خودرو وجود دارد كه داراي قسمتهاي ورودي اطلاعات قسمت تست خودرو، بالانس قدرت، نمايش و گرايش گيري است.
قسمت ورودي اطلاعات : در اين قسمت مشخصات خودرو و مشخصات مشتري و نوع سوخت و نام تعمير كار را مي توانيم وارد كنيم.
نمابر منحني كه داراي منحني هاي اوليه و ثانويه است كه منحني اوليه در بالا و منحني ثانويه در پائين تشكيل مي شود در ابتدا منحني بالائي، ابتدا منحني بالا و بعد كم كم پائين مي آيد با استفاده از اين منحني ها قدرت توليدي در سيلندر را مي توانيم ببينيم چگونه است و مي توانيم با استفاده از اين منحنيها به بعضي از عيوب موتور كه باعث بد كار كردن ان مي شود پي برد.
در قسمت تست خودرو كه اندازه داول و دور موتورآوانس و ولتاژ دلكو و كويل و باطري و مقاومت آن نشان مي دهد، داول براي پيكان ۵۰ درجه بايد باشد و دور باشد و دور موتور در ۱۰۰۰RFM و آوانس بين ۱۱ تا ۱۲ درجه بايد باشد و براي پژو چون دلكوي آن ترانزيستوري است داول مشخصي ندارد و دور موتور آن بايد ۸۰۰ RFM و آوانس آن ۱۰ درجه است. 
در قسمت بالانس قدرت با استفاده از اين سيستم مي توان به ميزان كارآئي هر سيلندربا سيلندر بعدي پي برد (مقايسه كمپرس سيلندرها ) در اين دستگاه اين ارقام با استفاده از عدد نشان داده مي شود كه اگر يك سيلندر مشكل داشته باشد عدد نشان داده شده آن سيلندر عدد كمتر از سيلندرهاي ديگر است و اين عيب ممكن است از ميزان نبودن مصرف سوخت و خرابي سوپاپ و شمع ها باشد.
قسمت نمايش و گزارش گيري :  در اين قسمت تستها و گزارشهاي انجام شده مشخص شده و معلومات براي پرينت گرفتن از گزارش كار اماده است.
تجهيزات جانبي اين دستگاه چراغ دلكو آن است كه با استفاده از آن مي توان آوانس استاتيكي را تنظيم كرد كه ان به وسيله روشن كردن لامپ اين دستگاه روي پولي سر ميل لنگ است كه باشد ۱۵ درجه را نشان دهد.
دستگاه سوخت سنج (چهار گاز ) 
اين دستگاه شامل نمايشگر هاي دور موتور، در صد CO,CO2,O2. II2, NOX و درجه حرارت روغن است اين دستگاه داراي دو سيم است كه يكي داخل كارتر روغن قرار مي گيرد. براي نشان دادن درجه حرارت و ديگر در اگزوز ماشين قرار مي گيرد براي جمع آوري سوختها و نشان دادن در صد هر يك از گازها.
در صد گازهاي ذكر شده براي پيكان كاربراتوري به اين شرح است : CO= 3%, CO2 = 10/5%، ,HC=450 RPM,O2=0/66 و درجه حرارت روغن هم بايد حدوداً ۷۰ درجه باشد و Nox هم بايد ۹۵/۰ % مي باشد و مقدار co در موتورهاي انژكتوري كمتر از كاربراتوري است.
سنسورهاي مورد استفاده در Air bag
سنسورها يكي از مهمترين، دقيقترين و حساس ترين قسمت هاي سيستم AB مي باشند. سنسورهاي AB عمدتاً الكترونيكي و برخي الكترومكانيكي هستند. مزيت مهم سنسورهاي الكترومكانيكي عدم حساسيت انها به صداي ناشي از تجهيزات برقي خودرو مي باشد.
خودروسازان مختلف هر يك براي استفاده از سنسورهاي AB روش خاصي دارند. در AB هايي كه شركت تويوتا از ان استفاده مي كند سنسورها به سه دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از : 
A) سنسورهاي ججلويي 
B) سنسورهاي كف 
C) سنسورهاي ايمني 
از نظر موقعيت مكاني سنسورهاي A همانطور كه از نامشان پيداست در قسمت جلوي خودرو و به تعداد مختلف از يك تا سه عدد قرار مي گيرند كه اصطلاحاً به اين منطقه منطقه تصادف مي گويند. به همين ترتيب سنسورهاي C,B در كف نصب مي شوند.
سنسورهاي جلويي A معمولاً از نوع الكترومكانيكي بوده و در دو نوع غلتشي و چرخشي به كار مي روند. نوع غلتشي مركب از يك جرم استوانهاي و يك فنر تخت است كه دور آن پيچيده شده است. در طراحي اين نوع سنسور وزن و شكل استوانه، سختي فنر تخت و مسافتي كه استوانه بايد طي نمايد بسيار دقيق و حساس مي باشند. اين نوع سنسورها براي AB در زماني كمتر از ۳۰ ميلي ثانيه عمل مي نمايند.
سنسورهاي كف (B) از نوع الكترومكانيكي يا الكتريكي هستند. از انجا كه اين نوع سنسورها در منطقه تصادف نيستند و روي شاسي يا كف خودرو نصب مي گردند از تنوع بيشتري برخور دارند. در نوع الكتريكي كه بيشترين كاربرد را دارد اساس كار كرنش يك تير يكسر گيردار است كه توسط يك پل الكتريكي به سيگنال الكتريكي تبديل مي شود، عناصر اين پل مقاومت هايي از جنس بلورهاي پيزوالكتريك، فلزي و يا غيره مي باشند. 
شتاب منفي حاصل از تصادف موجب خمش تير يكسر گيردار شده و ميزان كرنش ايجاد شده كه به سيگنال الكتريكي تبديل مي گردد توسط مقاومت هاي مذكور سنجيده مي شود. سنسورهاي الكتريكي مذكور اصطلاحاً G- sensor ناميده مي شوند.
سنسورهاي ايمني (C) 
سنسورهاي (C) مانند سنسورهاي كف در منطقه تصادف قرار نمي گيرند و در واقع روي كف (شاسي ) و در كنار سنسورهاي نوع B يا G- sensor نصب        مي گردند. توجه به منطق مورد استفاده براي سه نوع سنسور Air bag كه به آنها اشاره شد منطق AC (A V B) مي باشد. يعني هر گاه يكي از سنسور A يا B (يكي از آنها كافي است) به همراه سنسور C تحريك گردند آنگاه Air bag فعال خواهد شد و فعال شدن سنسور ايمني c براي عملكرد Air bag ضروري است. لذا عمدتاً اين نوع سنسورها از نوع الكترومكانيكي مي باشند تا صداي الكتريكي ناشي از اجزاي برقي خودرو بر عملكرد آن تاثير نگذارد.
اساس كار سنسورهاي ايمني مانند سنسورهاي جلويي A مي باشد و معمولاً در دو نوع Downsized, Dualpole ساخته مي شوند.
اين نوع سنسورها وظيفه دارند كه مانع از فعال شدن AB در سرعت هاي پايين و يا در اثر noise مزاحم شوند. يادآوري مي شود كه اگر سنسورهاي A يا B به طور نا بهنگام عمل نمايند، تنها سنسور C مي باشد كه مانع از عمل نمودن AB مي شود. اين در حاليست كه شتاب منفي ناشي از ماكزيمم قدرت ترمز تا يك دهم شتاب لازم براي عمل كردن سنسورهاست لذا احتمال آنكه AB به واسطه ترمز عمل نمايد وجود ندارد. نكته ظريف ديگري كه ذكر آن لازم مي باشد علت وجود سنسورهاي ايمني به عنوان عاملي جهت عمل كردن Air bag در سرعت هاي بالاست. از انجا كه در تصادفات سرعت، بدنه اين خودرو اندكي زودتر از كف يا شاسي تغيير شكل داده و در واقع شتاب منفي مي گيرند لذا بين عملكرد سنسورهاي ايمني و سنسور جلو تاخير زماني چند ميلي ثانيه حاصل مي شوند و اين مانع از آن مي شود كه Air Bag مطابق منطق AC (A V B) فعال مي گردد.
شتاب منفي بين بدنه و شاسي يا كف وجودندارد يا بسيار ناچيز است. لذا سنسور ايمني و جلو همزمان عمل نموده و كيسه هوايي و كمر بند به طور خودكار فعال مي شوند.
عملگر (Actuator ) مورداستفاده در Air bag 
يكي از قسمت هاي مهم و گران قيمت در كيسه هاي هوايي Actuator يا عملگر مي باشد. عملگر ها در واقع آخرين قسمت فعال شونده در سيستم AB هستند كه با منبسط كردن AB كيسه مقابل سر نشين خودرو مانع از جراحات جدي وارده به سرنشين مي گردند.
صرف نظر از آنكه سنسور Air bag مكانيكي يا الكتريكي باشد لازم است كه فرمان ارسالي به قسمت عملگر باعث صدور فرمان آتش به چاشني و انفجار مواد شيميايي موجود در آن گردد. حاصل اين انفجار، ايجاد گازهاي بي خطري است كه كيسه هوايي را با فشار و سرعت منبسط مي نمايد.

خرید و دانلود

با قیمت 5,500 تومان
  • انتشار : ۲۳ اسفند ۹۴
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج