• بازدید : 64 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 5,000 تومان

پايان نامه رشته هنر، پست مدرنيسم و هنرهاي تجسمي

اين پايان نامه از سه فصل با عناوين

فصل اول: پست مدرنيسم

فصل دوم: پست مدرنيسم و هنرهاي تجسمي

فصل سوم: آشنايي با چهار نقاش معاصر جهان

تشكيل شده است.

در اوایل دهه ۶۰ اولین انتقادات به مدرنیسم در معماری و طراحی شهری آغاز شد. این انتقادات عموما بر این عقیده استوار بود که انتزاع هندسی مدرنیسم و عدم استفاده آن از تزئینات و خالی بودن از سمبولیسم، باعث تهی شدن آن از ویژگی های انسانی می گردد.
پست مدرنیسم ریشه در پاپ دیزاین و آنتی دیزاین دارد. در این سبک با نگاهی آگاهانه به گذشته، عناصری برای استفاده در آینده انتخاب می شود. پست مدرنیسم با استفاده از زبان مشترک سمبولیسم، خلوص فرهنگی جامعه معاصر را نشان می دهد.از این رو توانتسته است مرزهای بین المللی را درهم نوردد.
توجه به پیچیدگی، ابهام، طنز، هجو، کنایه، رجوع به گذشته و گزینش گرایی از مشخصات پست مدرنیسم هستند و در این سبک امکان بهره گیری از هنرهای مختلف (موسیقی، مجسمه سازی، نقاشی و سینما) در یک اثر وجود دارد.

 پست مدرنيسم  غالباً به‌عنوان جریانی از اعتقادات یاد می‌شود که از طریق معکوس نمودن شماری از انگاشت‌های بنیادین نوگرایی، جایگزین نوگرایی گشته و یا در حال جایگزینی آن می‌باشند. به‌عنوان مثال، نوگرایی اهمیت بسیار زیادی به مفاهیمی از قبیل منطق، مادیت و پیشرفت از یک سو و مفاهیمی که ریشه در روشنفکری داشته و جریانات اثبات گرایی و واقع گرایی اواخر قرن ۱۹ ازسوی دیگر قایل است – در حالیکه پست مدرنيسم  اصولاً وجود واقعی این مطلوبات را زیر سوال می‌برد.بحث طرفداران پست مدرنيسم اغلب آن است که مطلوب‌های واقعی آن‌ها در نتیجه شرایط خاص اقتصادی واجتماعی بوجود می‌آیند. بهرحال، گروه کثیری از متفکرین و نویسندگان مفهوم پست مدرنيسم  را به‌عنوان بهترین عصر، تنوع و یا گسترش نوگرایی و نه واقعاً یک عصر یا تفکر مجزا لحاظ می‌نمایند.

 

حركت به سوي مدرنيسم

غربي‌ها براي آنكه از قرون وسطي بگذرند و مقولات فكري و صورت زندگي قرون وسطايي را نفي كنند رنسانس را برپا كردند كه بازگشتي بود، به ميراث كهن يوناني و رومي. جنبش‌هاي ادبي، هنري، علمي و فلسفي بعد از رنسانس هر يك در برابر مقولات قرون وسطايي به اصطلاح آنتي‌تزي گذاشتند و به اين ترتيب تاريخ قرون وسطا جاي خود را به تاريخ قرون جديد داد. انسان غربي در برابر تاريخ قرون وسطاي خود آگاهانه وضع گرفت و كوشيد تا آنرا با ملاك‌هاي نو خودارزيابي كند و در برابر ملاك‌ها و ارزشها و راه و رسم آن و ضع جدي بگيرد. و از آن نقطه عزيمتي بسازد. اما پاي غربي‌ها، كه به جاهاي ديگر دنيا باز شد مسأله صورت ديگري پيدا كرد: تمدن غرب تمام تمدن‌هاي ديگر جز خود را نفي كرد اما اين نفي برابرنهادن آنتي‌تزي در برابر تز آنها نبود بلكه برافكندن مكانيكي آنها بود. غربي‌ها سرزمينهاي مردمان متعلق به تمدنهاي ديگر را به زور تصرف كردند و با زور و تحقير و توهين خود، روح و جسم آن مردمان را بردة خود ساختند. غربي‌ها تمدن‌هاي ديگر را از ريشه كندند يا خشكاندند و مردم داراي تاريخ و تمدن و گذشته كهن را به مردم بي‌تاريخ بدل كردند و آنها را به نوعي به بدويت بازگرداندند.

 

تفكر پست مدرن يك نوع تفكر انتقادي از تجدد يا مدرنيته از دو سوي چپ و راست است. اين ديدگاه انتقادي نيز از همان آغاز با اوج‌گيري مدرنيته وجود داشته است و پست مدرنيته خارج از مدرنيته نيست؛ البته از ديدگاه چپ كه عمدتاً ديدگاه غالب روشنفكران بود و همان ماركسيسم و سوسياليسم است عملاً و نظراً شكست خورده است؛ بنابراين از ديدگاه چپ ديگر بحث پروژة جامعه به شدت قبل مطرح نمي‌شود وبحث صرفاً انتقادي است چون در اين مورد به بن‌بست رسيده‌اند و تصورشان اين است كه جامعه كاملاً متفاوتي را نمي‌توان جايگزين جامعه مدرن كرد آنها مي‌گويند اگر چه بديلي براي جامعه مدرن وجود ندارد، اما اين نيز جيز خوبي نيست. پژوهش حاضر پايان نامه رشته هنر، پست مدرنيسم و هنرهاي تجسمي ، درقالب word و۵۴  صفحه  جهت خرید ودانلود برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم مورد رضایت شما واقع گردد.


خرید و دانلود

با قیمت 5,000 تومان
  • انتشار : ۰۷ اسفند ۹۴
  • دسته بندی :
  • نویسنده :
برچسب ها
مطالب مرتبط

عتیقه زیرخاکی گنج