امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 134 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 5,000 تومان

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع تغذیه و چاقی که شامل ۲۸ صفحه و بشرح زیر میباشد:

نوع فایل : Word

مقدمه

مطالبي كه به خوانندگان گرامي تقديم مي شود براي شناساندن عارضه چاقي كه هر روز شيوع بيشتري پيدا مي كند ، تنظيم و ارائه شده است . اين عارضه با وجود اينكه واقعاً يك بيماري نيست ، زمينه را براي بسياري از ناخوشي ها به ويژه اختلالات قلب و عروق و ديابت فراهم مي سازد چاقي يك بلا و آفت براي سلامتي و رفاه افراد است و خيلي زود ظرفيت كار و توانايي افراد را دچار نقصان مي نمايد با ارائه اين مطلب سعي كرديم تا چاقي و علل و عوارض آن را براي شما روشن كنيم اميدواريم بهره اي هر چند اندك از خواندن اين مطالب داشته باشيد .

چاقي :

خوشبختانه بيشتر رژيم هاي غذايي ميزان ايده آل موفقيت را دارند . با يك برآورد كمتر از ۳۰% آنهايي كه وزن كم مي كنند به آن رژيم ادامه مي دهند آنچه مهم است اين است كه افراد ممكن است قرباني رژيم هاي نادرست شوند براي موفقيت شما نياز به طرح آموزشي خوب طراحي شده داريد نخست بايد مفاهيم نادرست در مورد رژيم غذايي تان را برطرف كنيد و اصول توازن انرژي را كه به وسيله رژيم ايجاد مي شود برقرار كنيد و يك مرحله از طرح درمان شامل تمرين منظم و اصلاح رفتاراست براي كساني كه بسيار چاق هستند روش جراحي براي از دست دادن وزن توصيه مي شود .

موضوعات آموزشي در چاقي :

-اصول توازن انرژي و رابطه آنها با چاقي و از دست دادن وزن

-تعريف يك كالري

-انواع چاقي

-تشخيص چاقي ، با معيارهاي وزن بالا ، شاخص حجم بدن مثل ديابت بيماري عروق و مسائل تنفسي

-اهميت تمرين منظم

-رژيم غذايي براي كاهش مصرف غذا

-احتياط درباره استفاده از تجويز دارو

-روش ها و جراحي براي درمان بيماري چاقي

-رژيم غذايي در ساير روش هاي اصلاح رفتار

شما بايد رژيم غذايي تان را براي مدت طولاني حفظ كنيد آيا شما از شام خوردن لذت مي بريد ؟ اگر اينطور است به اين رژيم ادامه دهيد از دست دادن وزن ممكن است با مشكل و به كندي به وجود آيد ولي سلامت و ظاهر زيبا ارزش تلاش كردن را دارد به طور كلي چاقي يعني افزايش چربي بدن . وقتي شما كالري به ميزان بيشتر از نياز بدنتان دريافت كنيد بدنتان اين كالري اضافي را ذخيره مي كند . كالري واحدي از انرژي غذا است . كالري هاي استفاده شده به صورت چربي در سلولهاي بافت رسوب مي كند در افرادي با وزن طبيعي چربي حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد وزن بدن را تشكيل مي دهد . در زنان با وزن طبيعي چربي ممكن است بيش از ۲۰ درصد وزن بدن را تشكيل دهد .

اصل توازن انرژي :

شما وقتي مي توانيد به توازن انرژي دست يابيد كه مقدار كالري كه دريافت مي كنيد برابر با مقدار كالري باشد كه استفاده مي كنيد .

وقتيكه به توازن منفي انرژي دست يابيد يعني ميزان كالري كه دريافت مي كنيد كمتر از مقداري كه مصرف مي كنيد باشد شما وزن از دست مي دهيد زندگي بدون تحرك نيازهاي انرژي شما را كاهش مي دهد بنابراين احتمال اينكه كالري اضافي به صورت چربي در بيايد خيلي بيشتر است .

نياز شما به كالري بستگي به نيازهاي اساسي سوخت و ساز و نيازهاي روزانه انرژي تان دارد يك مرد بالغ تقريباً به ۱۵۰۰ كالري نياز دارد تا بتواند كارهاي حياتي خود را انجام دهد به اضافه براي انجام فعاليت هاي فيزيكي ، اما يك زن بالغ به ۱۳۰۰ كالري براي انجام كارهاي حياتي نياز مند است .

نيازهاي انرژي درميان افراد مختلف متغير است همچنين در زمان هاي مختلف نياز يك فرد نيز تغيير مي كند .

انواع چاقي :

۱-چاقي بزرگ شدن بيش از حد عضو : در اين نوع چاقي مقدار سلولهاي چربي بيمار مانند يك شخص با وزن طبيعي است اما حجم بافت چربي افزايش يافته و سلولهاي چربي بسيار بزرگتر هستند . اين نوع چاقي در بيماراني اتفاق مي افتد كه در كودكي اضافه وزن ندارند ولي در بزرگسالي چاق مي شوند .

۲-در نوع ديگر چاقي نه تنها سلولهاي چربي بزرگ مي شوند بلكه تعداد آنها نيز چند برابر مي شود در هر سني پر خوري مي تواند باعث زياد شدن سلولهاي چربي شود كه دوران كودكي دوران آسيب پذيرتري است . معمولاً هر چه چاقي بيشتر باشد بيشتر احتمال دارد كه در ارتباط با بزرگ شدن سلول باشد . اين نوع چاقي ممكن است غير قابل برگشت باشد . سلولهاي چربي وقتي تشكيل مي شوند براي هميشه عمر با شما باقي مي مانند رژيم غذايي باعث مي شود كه سلولهاي چربي كوچك و ناپديد شوند .

علت چاقي در بيشتر موارد نامعلوم است ولي كارشناسان معتقدند چندين تئوري چاقي را تحت تاثير قرار مي دهد . غذاي شيرين ، خوشي و تفريح همراه با غذاهاي با كالري بالا باعث چاقي مي شود .

چرا و چگونه چربي ذخيره مي شود :

هضم : غذاي بلعيده شده به درون معده راه مي يابد و در آنها با اسيدهاي معدي مخلوط مي شود سپس ذرات غذا به درون روده كوچك رفته آنزيم ها ذرات را به گلوكز ، اسيد آمينه و ذرات كوچك چربي تجزيه مي كنند . اين چربيها به كبد رفته و از آنجا وارد گردش خون مي شوند و براي انرژي مورد نياز اندامها مورد استفاده قرار مي گيرند . ذخيره چربيهاي اضافي يا استفاده نشده گردش خون را ترك كرده و وارد سلولهاي بدن شده و در آنجا ذخيره مي شوند و وقتي بدن نياز به چربي دارد مي تواند اين انرژي ذخيره شده را مصرف كند . جزء اصلي چربي به شكل تري گليسيريد مي باشد .

رسوبات چربي در زير پوست :

اطراف كليه و كره چشم و مفاصل و اندامها پراكنده مي شوند . توزيع چربي در مردان و زنان متفاوت است .

 

 

نظريه هايي براي علت چاقي :

عليرغم سالها تحقيق هنوز مشخص نيست چرا برخي افراد چاقند ولي چند نظريه در اين زمينه ارائه شده است .

آمادگي ژنتيكي :

نظريه برقراري :

توليد ناقص حرارت :

عوامل رواني :

همراه عوامل فيزيولوژيكي مثل فشار و اضطراب كه ممكن است باعث خوردن زياد و چاقي شود عوامل رواني نيز در چاقي موثر است بررسي نشان مي دهد كه افراد چاق مايلند بيشتر بخورند و ممكن است چند بار بخورند . خانواده و عادات اجتماعي هم در چاقي موثر است مثلاً كودكي كه براي راضي كردن والدينش مي خورد اين الگوي منفي باعث چاقي مي شود .

پيجيدگي ها :

چاقي آسيب زيادي به مغز و تندرستي فيزيكي وارد مي كند و مي تواند در ضعف و افسردگي بسيار دخالت  داشته باشد . چاقي كنترل نشده باعث چندين بيماري تهديد كننده سلامتي مانند ديابت – سفت شدن عروق ، نارسايي هاي تنفسي ، سرطان و بيماريهاي زنان .

ديابت :

مشكلات تنفسي :

چاقي به علت افزايش چربي قفسه سينه و شكم مي تواند باعث تنفس مشكل شود . چاقي در شما مي تواند باعث افزايش تعداد تنفس شود كه با يك انقباض ناگهاني (تيك) بيحسي و خواب آلودگي مشخص مي شود اين علائم و نشانه ها عدم تعادل سوخت و ساز بوجود آمده بوسيله تنفس نا مناسب را همراهي مي كنند .

سرطان :

برخي سرطان ها در افراد چاق شيوع بيشتري دارد . مردان چاق بيشتر به سرطان هاي كولون ، ركتال و پروستات مبتلا مي شوند و زنان چاق بيشتر به سرطان هاي كيسه صفرا ، مثانه و تخمدان مبتلا مي شوند .

آرتريت :

چاقي شما مي تواند شانس ابتلا به آرتريت را در مفاصلي از بدنتان كه وزن و حالت بدن را تحمل مي كنند بالا ببرد . اين مفاصل شامل زانوها ، هيپ ها (كفل ها) مچ پا و پائين ستون فقرات مي باشد .

با چاقي شانس ابتلاء به بيماري نقرس نيز بالا مي رود .

اختلالات مربوط به بيماري هاي زنان :

حتي چاقي ضعيف مي تواند با اختلالات مربوط به قاعدگي همراه باشد . اگر شما يك زن چاق هستيد ، در صورتي كه باردار شويد دشواري ها و مشكلات طول بارداري و زايمان براي شما بيشتر خواهد بود .

ساير مشكلات :

چاقي به علت اختلال خونرساني در پاها مي تواند باعث واريسي شدن وريدهاي پاها شود .

بدنبال چاق شدن شما فشار زيادي روي عضلات پشت و نخاعتان وارد مي شود . بيماري هاي كيسه صفرا و كليه از ديگر بيماري هايي هستند كه با چاقي همراهند .

در جستجوي يك توصيف تشخيصي :

چاقي بدن شما از طريق انسجام يك سري روش ها اندازه گيري مي شود . اين روش ها شامل مقايسه كردن وزن و قد شما با وزن و قد استاندارد بوسيله اندازه گيري چين هاي پوستي و تخمين زدن چربي زير پوست ، تست هاي خوني (شامل كلسترول سرم ، تري گليسيريدها و گلوكز) و تست هاي عملكرد غده تيروئيد مي باشد .

اين تست ها علاوه بر ارزيابي كردن وضعيت سلامت شما مي توانند يك اختلال زمينه اي را تشخيص دهند .

جداول وزن و قد استاندارد :

شما قبل از مراجعه كردن به جدول ها اندازه جثه تان را بدست آوريد سپس وزن مطلوبتان را بيابيد اگر وزن شما بيشتر از وزن مطلوبتان بود ، شما سنگين وزن هستيد . اگر بيش از ۲۰% اضافه وزن داشته باشيد چاق در نظر گرفته مي شويد . اگر چه ممكن است نقطه خارج از محدوده هاي جداول اشتباه باشد و نشان دادن وزن شما نيز صحيح نباشد . براي مثال اگر شما تنومند باشيد (همانند يك ورزشكار) وزن اضافي شما از عضله ها است و نه چربي .

شاخص جرم بدن :

يك راه كه دقت بيشتري براي اندازه گيري وزن اضافه بدن دارد شاخص وزن بدن مي باشد . اين روش ساختارهاي بدن را به صورت محاسبه بيان مي كند و به صورت نسبت وزن بدن به قد براي مشخص كردن چاقي استفاده مي شود .

W (in  kg) – H2  ( inmeters) = BMI

شاخص وزن بدن = ( قد بر حسب متر ) – وزن بر حسب كيلوگرم

مثال : براي فردي با ۶ ۵ (متر ۶۸/۱) با وزني حدود ۶۸ كيلوگرم

   68          68        وزن

BMI =                    =                           =                            = 24

  5/2       (68/1)     (قد)

 

اگر وزن  بدن اين فرد عدد ۳۰ و يا بالاتر بدست مي آمد . او چاق در نظر گرفته مي شد .

شاخص وزن  بين ۲۵ و  29 نشان مي دهد كه اين فرد ۵ كيلو اضافه وزن دارد .

دو نفر با وزن و قد يكسان را تصور كنيد كه سايز آنها مساوي است يكي ممكن است بالاي وزن مورد نظر و ديگري زير وزن مورد نظر باشد . اين تفاوت ها بوسيله هيكل و جثه اشخاص ايجاد مي شود بنابراين براي دو نفر با قد يكسان فردي كه جثه اش بزرگتر است از ديگر كه جثه اش كوچكتر است سنگين وزن تر مي باشد ابتدا بايستي جثه بدنتان را مشخص كنيد بنابراين كار مي توان از يك تكنيك ساده استفاده كرد ، ابتدا دور مچ دستتان را اندازه بگيريد و سپس بدون كفش قدتان را اندازه بگيريد اندازه مچ دستتان را روي محور افقي و اندازه قدتان را روي محور عمودي بيابيد اين دو محور را دنبال كنيد تا در يك نقطه با هم برخورد كنند خانه هايي كه سايه زده شده اند محل برخورد محورهايي هستند كه سايز بدن شما را نشان مي دهند .

اندازه گيري چين هاي پوستي :

تست پوستي براي تخمين زدن چربي بدن استفاده مي شود در اين تست فردي كه تست را انجام مي دهد ، با استفاده از وسيله اي به نام كاليپرس (براي سنجش قطرها استفاده مي شود) كه ضخامت چين پوستي را اندازه مي گيرد كل چربي هاي بدن شما را برآورد مي كند . محل هاي انجام تست شامل پشت بازو ، ناحيه شكم و پشت ران مي باشد . تست كننده سه تا هفت اندازه گيري انجام مي دهد و از يافته ها ميانگين مي گيرد ، سپس يافته را با در نظر گرفتن استانداردهاي مهم و بررسي آزمون تغذيه مقايسه مي كند .

اگر در اندازه گيري چين پوستي شما ضخامتي بيش از ۹۰% داشت براي گروه سني و جنس مربوط به خودتان چاق محسوب مي شويد . اما اين تست داراي محدوديت هايي شامل سن و وضعيت هاي مختلف بدن مي باشد . براي مثال چين هاي پوستي مختلفي در بين افراد سالخورده مشاهده مي شوند .

در مورد وضعيت هاي مختلف بدن ، براي مثال اين تست نمي تواند چربي زير پوستي را از ادم (تورم) متمايز كند .

آموزش روشهاي درمان :

شما بايد اين مساله را درك كنيد كه يك نقشه موفق كاهش وزن با محدود كرده كالري رژيم ، ورزش منظم و اصلاح رفتارها همراه مي باشد .

به شما پيشنهاد مي شود كه از ساير مقياس ها براي اجراي نقشه كاهش وزن كمك بگيريد . اين مقياس ها شامل : پيوستن به يك گروه كاهش وزن ، كسب حمايت خانواده و دادن پاداش به خودتان براي رسيدن به اهداف مطلوب مي باشد .

اگر شما از چاقي شديد رنج مي بريد داروها نمي توانند كمك زيادي بكنند اما روشهاي جراحي به كاهش سريع وزن كمك مي كنند . براي تصميم گيري در مورد اين روشها حتماً با يك پزشك جراح متخصص مشاوره كنيد .

فعاليت و ورزش منظم براي كاهش وزن شما لازم است . فعاليت بيشتر شما باعث مي شود كه كالري ها بيشتر مصرف شود و چربي ها بيشتر بسوزد . بدون ورزش ممكن است رژيم شما با شكست مواجه شود زيرا بدن شما بوسيله كم كردن سرعت متابوليك (كم كردن سرعت سوخت و ساز) به همان مقدار كالري كم موجود در رژيمتان پاسخ مي دهد ، كه اين مساله كاهش وزن را مشكلتر مي كند . اما ورزش مداوم و منظم اين تاثير را بوسيله اجبار بدن براي سوزاندن كالري هاي خارجي از بين مي برد :

مطمئن باشيد كه ورزش منظم و عاقلانه نمي تواند شما را گرسنه كند بلكه تعداد زيادي از افراد بيان كرده اند كه ورزش منظم گرسنگي را كاهش مي دهد ………..


خرید و دانلود

با قیمت 5,000 تومان

عتیقه زیرخاکی گنج