• بازدید : 75 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 1,500 تومان

طراحي مسير راه‌آهن

مقدمه

نخستين قطارها پيش از انقلاب صنعتي با نيروي اسب جابجا مي‌گرديد. ريل‌هاي اين مسيرها ابتدا از چوب و سپس از چدند بودند. در هفتم سپتامبر ۱۸۲۵، نخستين خط آهن جهان بين Darlington و Stockton در انگلستان به طول ۳۹ كيلومتر توسط ژرژ استفنسون ساخته شد. پس از آن ساخت راه‌آهن در ديگر كشورهاي جهان بويژه در اروپا آغاز گشته و در كمترين زمان گسترش يافت. خط آهن بروكسل به مالين (Malines) به طول ۲۰ كيلومتر در سال ۱۸۳۵، خط آهن نورنبرگ به فورت به طور ۷ كيلومتر در سال ۱۸۳۶، مسير پاريس به پك به طول ۱۹ كيلومتر در سال ۱۸۳۸ نمونه‌هايي از پيروي از كشور انگلستان مي‌باشند. پس از جنگ جهاني اول، راه‌آهن‌سازي شاخص پيشرفته هر كشور مي‌باشند. خط pacific بين Montreal-Vancouver  و سپس شهرهاي Bunes Aires Valparaiso شبكه خطوط راه‌آهن را بر روي كره زمين فرا گيرد، به گونه‌اي كه دورترين شهرهاي گيتي به شبه خطوط راه‌آهن پيوست.

اين گستردگي در سال ۱۹۱۷ تا بندر Vladivostock نيز رسيد. امريكا با اينكه در سال ۱۸۳۰ ساخت راه‌آهن را آغاز نمود، با اين حال از ابتدا گسترش زيادي يافت. در سال ۱۸۴۰، طول خطوط راه‌آهن با ۴۵۰۰ كيلومتر، در سال ۱۸۵۲ به ۲۰۰۰ كيلومتر، در سال ۱۸۵۷ به ۴۰۰۰ كيلومتر و در سال ۱۸۷۵ به ۱۲۰۰۰ كيلومتر رسيد. در سال ۱۸۶۹، مسير خط آهن پاسيفيك بين دو اقيانوس از Missouri به طول ۴۵۰۰ كيلومتر آغاز و در سال ۱۸۷۲ به پايان رسيد. ساخت راه‌آهن در آن سال‌ها براي هر كشوري نمادي از قهرماني و عزم ملي به حساب مي‌آمد. در سال ۱۹۳۸، طول خطوط راه‌آهن كشورهاي پيشرفته برابر:

فرانسه ۴۲۰۰۰ ، سوييس ۳۰۰۰، نروژ ۳۱۰۰، هلند ۳۰۰۰، بلژيك ۵۰۰۰، سوئد ۸۰۰۰، اسپانيا ۱۱۰۰۰، ايتاليا ۱۶۵۰۰، انگلستان ۳۱۰۰۰، آلمان۶۱۶۰۰، كانادا ۶۶۰۰۰، شوروي ۱۱۰۰۰۰ و امريكا ۳۷۵۰۰۰ كيلومتر بود.

 

مسيريابي

گام‌هاي طراحي

نخستين گام در ساخت مسير راه‌آهن، شناخت نياز و انگيزه ساخت مي‌باشد. اين نياز بستگي به اهداف دولت در زمينه گسترش صنعت و توانمندي ترابري كشور دارد. از اين رو، مسير را در چندين گام (مرحله) بررسي، طراحي و محاسبه مي‌نمايند. در ابتدا ارگان‌هاي دولتي و دست‌اندركاران برنامه‌ريز كشور پس از مشاوره نياز به ساخت مسير راه‌آهن بين دو شهر را مورد بررسي قرار مي‌دهند. سپس طرح پيشنهادي را به مشاورين و برنامه‌ريزان كلان كشور سپرده مي‌شود تا مسير پيشنهادي از ديدگاه‌هاي گوناگون (اجتماعي، صنعتي، سياسي و به ويژه اقتصادي) نيز بررسي گردد.

چون پروژه‌هاي ساخت مسير راه‌آهن و سرمايه‌گذاري در اين زمينه براي زمان‌هاي بلندمدت انجام مي‌گيرد (پاره‌اي از پروژ‌ه‌ها به ۱۰۰ سال مي‌رسد) و يكي از مهمترين طرح‌هاي ملي و زيربنايي هر كشور است، پيش‌بيني‌ها و بررسي‌هاي اين مشاورين و برنامه‌ريزان مي‌تواند نقش بارزي در چگونگي مسير داشته باشد. در حالت كلان اين برنامه‌ريزان پارامترهايي را بايد درنظر داشته باشند كه پار‌ه‌اي از آنها در زير آمده است:

پروژه حاضر طراحي مسير راه‌آهن ، درقالب word و ۱۳ صفحه  جهت خرید ودانلود برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدواریم مورد رضایت شما واقع گردد.

 

فهرست مطالب

مسيريابي.. ۴

۱٫ گام‌هاي طراحي.. ۴

۲٫ ابزارهاي مسيريابي.. ۵

۳٫ مسير شكسته.. ۷

۴٫ ايستگاه‌هاي مياني راه‌آهن.. ۸

۵٫ پروفيل‌هاي عرضي.. ۱۰

۶٫ قوس‌هاي قائم.. ۱۰

۷٫ جايگاه پل‌ها.. ۱۰

تماس چرخ با ريل.. ۱۱

پهناي خط.. ۱۱

حركت چرخ بر روي ريل.. ۱۱

نتيجه‌گيري:.. ۱۳

مراجع:.. ۱۴

در این پست خرید و دانلود فایل پروژه طراحي مسير راه‌آهن   را براتون گذاشتم ، بررسي نياز به سخت مسير راه‌آهن و آناليز اقتصادي در راستاي توجيه سرمايه‌گذري ساخت مسير توسط برنامه‌ريزان كشور و مهندسي مشاور ارشد و ديگر گام‌هاي طراحي توسط مهندسين مسيرياب تهيه مي‌گردد. در ارزيابي‌هاي نخستين چند مسير پيشنهاد مي‌گردد. داده‌هاي طراحي مسيرهاي پيشنهادي جمع‌بندي مي‌گردد. سپس با كمك مهندسين مشاور ارشد يك مسير بين چند مسير پيشنهادي با توجه به ويژگي‌هاي هر كدام براي ساخت برگزيده مي‌گردد.شما می توانید این مقاله  را از این فروشگاه دانلود نمائید.


خرید و دانلود

با قیمت 1,500 تومان
برچسب ها
مطالب مرتبط

عتیقه زیرخاکی گنج