امپراتور همکاری در فروش فایل
  • بازدید : 164 views
  • بدون نظر

خرید و دانلود
با قیمت 15,000 تومان
دانلود پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نفت اهميت اكتشاف سوخت جهت تأمين انرژی مورد نياز,دانلود پروژه و پایان نامه رشته مهندسی نفت درباره اهميت اكتشاف سوخت جهت تأمين انرژی مورد نياز,دانلود رایگان پروژه و پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته فنی و مهندسی نفت,دانلود پاورپوینت و پروپوزال رشته مهندسی نفت,دانلود تحقیق و مقاله ورد word مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت اهميت اكتشاف سوخت جهت تأمين انرژی مورد نياز
با سلام گرم خدمت تمام دانشجویان عزیز و گرامی . در این پست دانلود پروژه پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت با عنوان اهميت اكتشاف سوخت جهت تأمين انرژی مورد نياز رو برای عزیزان دانشجوی رشته مهندسی نفت قرار دادیم . این پروژه پایان نامه در قالب ۱۳۰ صفحه به زبان فارسی میباشد . فرمت پایان نامه به صورت ورد قابل ویرایش هست و قیمت پایان نامه نیز با تخفیف ۵۰ درصدی فقط ۱۵ هزار تومان میباشد …

از این پروژه و پایان نامه آماده میتوانید در نگارش متن پایان نامه خودتون استفاده کرده و یک پایان نامه خوب رو تحویل استاد دهید .

این پروژه پایان نامه برای اولین بار فقط در این سایت به صورت نسخه کامل و جامع قرار داده میشود و حجم فایل نیز ۱۲ مگابایت میباشد .

دانشگاه تهران
دانشکده فنی و مهندسی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته مهندسی نفت
عنوان پایان نامه و پاورپوینت :  اهميت اكتشاف سوخت جهت تأمين انرژی مورد نياز


راهنمای خرید فایل از سایت : برای خرید فایل روی دکمه سبز رنگ (خرید و دانلود) کلیک کنید سپس در فیلدهای خالی آدرس ایمیل و سایر اطلاعات خودتون رو بنویسید سپس دکمه ادامه خرید رو کلیک کنید . در این مرحله به صورت آنلاین به بانک متصل خواهید شد و پس از وارد کردن اطلاعات بانک از قبیل شماره کارت و پسورد خرید فایل را انجام خواهد شد . تمام این مراحل به صورت کاملا امن انجام میشود در صورت بروز مشکل با شماره موبایل ۰۹۳۳۹۶۴۱۷۰۲ تماس بگیرید و یا به ایمیل info.sitetafrihi@gmail.com پیام بفرستید.

فهرست

فصل اول
  1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..۲
فصل دوم
  2-1-  تعریف شمعهای مکشی
  2-2-  شمعهای مکشی چگونه نصب می شوند و چگونه کار می کنند
  2-3-  مزایای شمعهای مکشی
  2-4-رفتار خاک در حین نصب شمع
  2-5-  رفتار خاک در زمان بهره برداری
 2-6-  تاریخچه استفاده از شمعهای مکشی
 فصل سوم          
  3-1-  مروری بر مطالعات انجام شده
  3-2-  مطالعات انجام شده بر روی صندوقه های مکشی در ماسه
          3-2-1-  نصب
          3-2-2-  بیرون کشش استاتیکی ماسه
           3-2-3-  بیرون کشش تناوبی
۳-۳-  مطالعات انجام شده بر روی رس
   3-3-1-  نصب
   3-3-2-  بیرون کشش استاتیکی رس
         3-3-3-  بیرون کشش تناوبی
         3-3-4-   بیرون کشش تحت بار های مایل
فصل چهارم
 4-1- روابط بدست آمده برای  ظرفیت باربری
 4-2-  انواع خرابی
         4-2-1- خرابی لغزشی
         4-2-2- خرابی مقاومت انتهایی
         4-2-3- خرابی ظرفیت باربری معکوس
۴-۳-  پیش بینی ظرفیت
۴-۵- ظرفیت باربری
        4-5-1- Clukey & Morrison (1993)
         4-5-2- Deng & Carter (2000)
        4-5-3- Rahman et al(2001)
         4-5-4- Maeno et al(2001)
         4-5-5- Iskander et. Al.(2002)
         4-5-6- W.Deng , P.carter.(2000)
         4-5-7- Charles Aubney , J Donald Murff(2004)
فصل پنجم
۵-۱- روابط بدست آمده برای نصب
 5-2-نصب در ماسه
    5-2-1-آنالیز
          5-2-2-محاسبات نصب برای ماسه
          5-2-3-نفوذ براثر وزن صندوقه مکشی در ماسه
    5-2-4-نفوذ با کمک مکش
          5-2-5-محدودیتهای نفوذ بر اساس مکش
   5-2-6- تاثیر سخت کننده های داخلی
    5-2-7-فاکتور فشار a و محاسبات جریان
  5-3-نصب در رس
  5 -3-1-نفوذ تحت وزن صندوقه
  5-3-2-نفوذ با کمک مکش
  5 -3-3-محدودیتهای نفوذ بر اثر مکش
  5-3-4-تاثیر سخت کننده های د اخلی
  5-3-5-نصب در سایر مصالح

۱-۱-مقدمه       

از آنجا که هیچ ابزاری تا نیازمند بشر نباشد گسترش پیدا نمی کند واز آنجا که تامین انرژی امروزه حرف اول را می زند اکتشاف سوخت وتهیه آن باعث توجه به آبهای عمیق شده است که بعضی از ابزارهای مورد نیاز برای این اکتشافات سازه های دریایی ومهارهای کششی در عمق بیشتر از ۱۰۰۰ متر است،که نیازمند استفاده از متد های بسیار جدید نسبت به متدهای قدیمی و سنتی است.
        سازههای دریایی به طور سنتی برای کاربریهای متنوع استخراج نفت به کار رفته  است.این سازها باید  دارای کارای موثر با ایمنی بالا واز نظراقتصادی بهینه باشند.
        از دیگر سازه ها برای تامین انرژی استفاده از توربین های بادی است امروزه استفاده از توربین بادی مستقر در دریا  OFFSHOR WIND TURBIN   به منظور تامین انرژی خصوصا برای کشورهایی که باد خیز هستند گسترش یافته است. علت این امر هم از نظر صرفه جویی در مصرف و هم از نظر آلودگی هوا کاملا قابل توجیه است.اولین نوع این توربین ها در سال ۱۹۹۱ در دانمارک نصب شد.
        جدا از نظر طراحی سازه ای این سازه ها طراحی پی این گونه سازها بسیر حائز اهمیت است.
استفاده از سازه های دریای در اعماق ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ متر نگرش وابتکار بالایی را برای طراحی سازه های دریای نسبت به استفاده از شمع های سنتی وسازه های گیردار را می طلبد، که درنتیجه توجه به سازه های معلق مد نظر قرار گرفته است.
        این سازه ها معلق مشابه سازه های دیگر نیاز به مهار هایی برای مقاومت در برابر نیروهای بلند کننده هستند همچنین این مهارها باید در برابر بارهای سیکلیک ناشی از نیروی باد و نیروی موج وهمچنین طوفان های احتمالی مقاومت کنند.
        در ضمن در آبهای که از شمع های سنتی استفاده می شود نیازمند شمع کوب ها و تجهیزات سنگین در دریا است که اجرای آنها بسیار پر هزینه و وقت گیر هستند.همچنین رفتار این گونه شمع ها وعدم دقت آنها در برابر بارهای افقی بسیا رحائز اهمیت است .  
ازدلایل دیگر استفاده از سازه های منعطف آن است که در آبهای عمیق پریود طبیعی مورد قبول برای سازه های گیردار در حدود تغییرات فرکانس موج است که باعث پدیده تشدید خواهد شد و بر اساس نتایج بدست آمده سازه های منعطف دارای پریودی بیشتر از پریود طبیعی موج هستند.در شکل۱-۱ نمونه ای از سازهای دریایی و توربین های بادی آورده شده است.

فصل دوم :
۲-۱-تعریف شمعهای مکشی:
        یکی از متد بسبار جدید که برای پی های سطحی بکار می رود استفاده از ایده یک سطل برعکس به عنوان پی است ، این نوع پی ها با عمل مکش وبه صورت درجا مانند شمعها  به کار می رود. این  نوع پی ها سبب کاهش در هزینه به علت کاهش مواد مصرفی و همچنین کاهش زمان اجرا خواهند شد.بنا براین برای پی بردن به عملکرد این گونه پی ها شرایط بار گذاری این گونه سازه ها و نوع بارهای آنها برای طراحی حائز اهمیت است .
        شمعهای مکشی که با نامهای صندوقۀ مکشی ، شالودۀ سطلی ، مهار مکشی ، شالودۀ دامنی  نیز شناخته می شوند.  یک نمونه از پی های سطحی هستند که با اینکه پیدایش اولیۀمفهوم آنها به اواخر دهۀ ۱۹۶۰ میلادی(Etter&Turpin ، ۱۹۶۷ ) بر می گردد    برای اولین بار در حدود ۲۰ سال پیش معرفی شدند  اما تنها پس از تحقیقات زیاد بود که در دهۀ گذشته بطور گسترده ای در لنگرگاه ها و واحدهای شناور بکار رفتند. اکنون تنها پس از کمتر از ۱۰ سال تحقیق، جایگاه خود را در صنعت نفت پیدا کرده اند. ارجحیت آنها در داشتن ظرفیت بالا برای لنگرگاههای محکم و زنجیری ، در اکثر سایتهای سراسر جهان مانند برزیل، آفریقای غربی، دریای شمال، دریای نروژ و خلیج مکزیک بخوبی شناخته شده اند. (شکل ۲-۱)

شکل۲-۱: مناطق آبهای عمیق جهان

        استفاده از این نوع پی ها به دلیل مزایایی که نسبت به سایر انواع پی ها دارند  به سرعت در حال گسترش است وبه وفور جای شمع های معمولی را می گیرند.
۲-۲-مزایای شمعهای مکشی:
از جمله مزایای مهم اینگونه شمعها بطور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد :
•    روشهای طراحی قابل اعتماد هم برای اجرا و هم برای بهره برداری.
•    رفتار قابل پیش بینی در حین اجرا.
•    آزادی عمل؛ یعنی عملیات نصب می تواند معکوس شود و دوباره اجرا شود.
•    هزینۀ پایین در مقایسه با روشهای دیگر از لحاظ مصالح .
•    این سیستم پی سازه های دریایی را می توان در زمانهای بسیار کوتاه در بعضی موارد کمتر از یک روز نصب کرد.
•    استفاده از ابعاد مختلف با هر ترکیبی (تعداد و چینش دلخواه ) قابل اجرا هستند که در نتیجه می توان از سختی و ظرفیت پیچشی مورد نظر را تولید کرد.
 

   شمعهای مکشی چگونه نصب می شوند و چگونه کار می کنند :
         شمعهای مکشی برای دامنۀ وسیعی از انواع سازه های دریایی ثابت و شناور کاربرد دارند، و اثبات شده است که قابلیت تطبیق خوبی با شرایط مختلف خاک، نیازهای سازه ها و نوع و بزرگی نیرو دارند.
صندوقه مکشی استوانۀ فلزی ( بعضا بتنی) تو خالی با قطر زیاد که از انتها باز واز بالا بسته می باشد. صندوقه که معمولاً از شناور مخصوص نصب به آب انداخته می شود، باید به آرامی بر روی بستر دریا قرار گیرد. طریقۀ پایین بردن صندوقه در آب به این صورت است که شیرهای مخصوص موجود در بالای آن باز می شود و هوای محصور در آن به سرعت تخلیه می شود و بدین ترتیب در آب پایین می رود.   برای نصب صندوقه آنرا از نوک که باز است، بر روی بستر دریا قرار می دهند. در این حالت در حالیکه شیر تخلیه آب باز است، شمع تحت وزن خود در داخل بستر فرو می رود با اتمام نفوذ صندوقه بر اثر وزن شیرهای مذکور بسته می شوند که باعث آب بندی صندوقه در برابر خلا که ایجاد خواهد شد نیزمی گردد. سپس آب موجود در قسمت محصور بین بستر و کلاهک فوقان شمع توسط پمپ خارج می شود، این امر باعث کاهش فشار درون صندوقه می شود. اختلاف فشار موجود بین داخل و خارج آن باعث رانده شدن صندوقه به داخل خاک می شود. بعد بسته به نوع طراحی کلاهک روی آن برداشته می شود؛ یا در محل باقی می ماند و کاملاً آب بندی می شود. بدین ترتیب وقتی شمع بخاطر نیروهای آنی و ضربه ای مانند نیروی موج یا ضربه های کشتی ها تحت کشش قرار گیرد در آن مکش ایجاد می شود و از خروجش جلوگیری می شود. در این حالت وزن قطعه ای از خاک که درون شمع است نیز جزء نیروهای مقاوم محسوب می شود که این نیروها باید با نیروی اصطکاک جداره جمع شوند. در صورتیکه نیروها بلند مدت باشند حالت زهکشی شده داریم و نوع خرابی متفاوت است که بعد به تفصیل در مورد انوع خرابی بحث خواهد شد.(شکل ۲-۲ و۲-۳و۲-۴ )

شکل۲-۲:صندوقه مکشی و  طریقه نصب آن (Byrne ،۲۰۰۰ )

شکل ۲-۳

شکل ۲-۴ :نصب صندوقه در کارگاه

۲-۳-روشهای نصب
روشهای حمل مانند بلند کردن و گذاشتن مهار  ساخته شده بر روی پاشنۀ یدک کشها، موجود بودن کشتی مناسب، تدارکات و هزینه ها؛ بیشتر از شرایط خود مهار و شرایط خاک و بارهای وارده، نوع شمع و روش نصب را به طراح تحمیل می کنند. اغلب، نوع کشتی های در دسترس دیکته می کند که باید از روش بلند کردن و نصب کردن یا کشیدن و نصب کردن استفاده کرد.
زمان لازم برای نصب هر شمع بسار متغیر بوده و بیش از آنکه به روش نصب بستگی داشته باشد، به خرابی ابزار آلات، وضع هوا، عمق، شکل لنگرکاه و مشکلات تکنیکی بستگی دارد. هر دو روش قابلیت نصب یک مهار را در عمق ۳۵۰-۴۰۰ متری در زمان ۱۲ ساعت از خود نشان داده اند.

خرید و دانلود

با قیمت 15,000 تومان
  • انتشار : ۰۸ فروردین ۹۵
  • دسته بندی :
  • نویسنده :

عتیقه زیرخاکی گنج